۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
جزئیات کامل وصول ۶ میلیارد دلار منابع بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی

جزئیات کامل وصول ۶ میلیارد دلار منابع بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی

بررسی جزئیات آزادسازی منابع ارزی ۶ میلیارد دلاری بلوکه شده بانک مرکزی ایران در ۲ بانک کره جنوبی حاکی از برخی پیچیدگی‌های فنی است.

به گزارش بازار، منابع ارزی بانک مرکزی ایران در دو بانک ووری بانک (Woori Bank) و آی بی کی (Industrial Bank of Korea) کره جنوبی بلوکه شده بود. با توجه به اینکه این منابع با پول محلی کره‌جنوبی (وون) در این دو بانک نگه‌داری می‌شد ابتدا به حساب بانک مرکزی آلمان در سوئیس واریز خواهد شد تا آنجا فرایند تبدیل وون به یورو صورت گیرد.

با توجه به وجود محدودیت در خصوص تبدیل وون به یورو که حداکثر هفته‌ای ۵۰۰ میلیون وون کره اجازه تبدیل به یورو دارد، این فرایند احتمالا بین ۴ تا ۶ هفته طول خواهد کشید.

سپس بعد از تبدیل منابع ارزی در قالب وون کره‌جنوبی به یورو (که در نهایت مبلغی حدود ۵.۳ میلیارد یورو خواهد شد) و تحویل کامل این منابع به حساب بانک مرکزی کشور سوئیس در آلمان، این منابع به دو بانک در قطر واریز خواهند شد.

بر همین اساس ۶ بانک خصوصی ایرانی به افتتاح حساب در این دو بانک قطری اقدام کرده‌اند که پس از وصول این منابع به بانک‌های قطری، ۵.۳ میلیارد یورو معادل حدود ۶ میلیارد دلار با نسبت‌های مختلفی به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

پس از واریز منابع ارزی بلوکه شده ایران، در فاصله زمانی ۴ الی ۶ هفته آتی دسترسی بانک مرکزی به طور کامل به این منابع ایجاد خواهد شد که با توجه به اعلام رئیس کل بانک مرکزی ایران می تواند برای خرید کالاهای ضدتحریمی از جمله نهاده‌های دامی که بیشترین مصرف ارزی کشور متعلق به این گروه کالایی است، از آن‌ها استفاده کند.

لازم به ذکر است منابع ارزی بانک مرکزی در قطر تا سقف قابل توجهی بیمه خواهد شد و تحت تاثیر نوسانات احتمالی قرار نخواهد گرفت.

کد خبر: ۲۳۷٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha