۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
ریزش قیمت جهانی نقره به کانال ۲۲ دلار| دلیل ریزش+ تحلیل تکنیکال قیمت
تحلیل بازار نقره؛

ریزش قیمت جهانی نقره به کانال ۲۲ دلار| دلیل ریزش+ تحلیل تکنیکال قیمت

در پی ریزش نسبی در بازار جهانی فلزات گرانبها، قیمت هر انس نقره به کف پنج ماهه خود کاهش یافته و به قیمت اواسط ماه مارس بازگشت.

به گزارش خبرنگار بازار، در پی ریزش نسبی در بازار جهانی فلزات گرانبها، قیمت هر انس نقره به کف پنج ماهه خود کاهش یافته و به قیمت اواسط ماه مارس بازگشت.

بر اساس این گزارش، قیمت نقره در بازرهای جهانی به ۲۲.۴۰ دلار در هر انس کاهش یافته و در حال حاضر، تقریبا تمامی اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نشان دهنده خرسی شدن بازار برای این فلز گرانبها هستند.

مهمترین مقاومت پیش روی نقره روی DMA۲۰۰ روزه قرار دارد که مصادف است با قیمت ۲۳.۳۰ دلار که تنها در صورت عبور قیمت از این محدوده، می توان انتظار افزایش قیمت را داشت.

همچنین اندیکاتور MACD نیز در محدوده فروش قرار دارد که وضعیت خرسی بازار را تایید می نماید. RSI۱۴ روزه نیز تقریبا خنثی بوده و البته کفه ترازو اندکی به سمت خرس های بازار سنگینی می کند.

اما در صورت از دست رفتن سطح فعلی قیمت، می توان انتظار ریزش تا فیب ۵۰ درصد را داشت که حدودا روی رقم ۲۱.۸۵ دلار قرار دارد. اما در صورت عبور قیمت از سطح ۲۳.۳۰ دلار، می توان انتظار افزایش قیمت تا ۲۴.۵۰ دلار را داشت.

ریزش قیمت جهانی نقره به کانال ۲۲ دلار| دلیل ریزش+ تحلیل تکنیکال قیمت

دلیلی اصلی ریزش قیمت نقره طی هفته های گذشته، وضعیت نابسامان اقتصاد چین عنوان شده است. چینی ها بزرگترین خریدار نقره در جهان هستند و علاوه بر ساخت مصنوعات تزئینی، از این فلز در صنایع مختلف همچون خودروسازی، صنایع نظامی و ... استفاده می کنند.

اکنون، با وخامت اوضاع تولیدات صنعتی در بازار چین، نقره نیز همچون بسیاری از فلزات اساسی در وضعیتی نامطلوب گرفتار شده که می تواند منجر به ریزش بیشتر قیمت برای این فلز گرانبها شود.

کد خبر: ۲۳۷٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha