۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
 ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به راه های خراسان جنوبی اختصاص می یابد
استاندار خراسان جنوبی:

۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به راه های خراسان جنوبی اختصاص می یابد

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۴۲۰ کیلومتر پروژه احداث باند دوم و بزرگراه به استان تخصیص می یابد.

به گزارش بازار، محمد صادق معتمدیان صبح پنج شنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه دوجانبه جهش تولید و حوزه اشتغال که در سالن همایش های امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده طی سال گذشته بیان کرد: اجرای باندهای دوم و توجه به راه های استان از مهم ترین مطالبات مردم استان بود که طی سال گذشته توجه ویژه ای به این بخش شد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته به اندازه تمام سالهای دیگر در استان پروژه باند دوم آغاز و یا اجرا شده است،گفت: بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۴۲۰ کیلومتر راه تخصیص داده خواهد شد.

معتمدیان در بخش راه ها چهار برابر افزایش اعتبار داشته ایم، اظهار کرد: امید است با ایجاد باندهای دوم در محورهای پرخطر استان، بتوانیم تصادفات جاده ای را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: همچنین راه آهن مسیر بیرجند و قاینات - گناباد در مرحله اجرا قرار گرفته و تاکنون دو مصوبه برای تامین منابع مالی پروژه داشته ایم.

 وضعیت ناپایدار آب در ۵۰۰ روستای خراسان جنوبی
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت آبی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۵۰۰ روستا در استان وضعیت ناپایدار آب را دارند.

وی ادامه داد: سند سازگاری با کم آبی استان به عنوان اولین استان در کارگروه ملی  به تصویب رسیده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با تشکیل سندیکاهای بانکی سه هزار میلیارد ریال تسهیلات از بانک ها اخذ و  در راستای تکمیل ۳۷  مجتمع های آبرسانی هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۹۰ پروژه آبخیز داری برای مهار روان آب ها در استان اجرا شده که تاثیر مثبتی بر ماندگاری روستاییان داشته است.

معتمدیان با اشاره به طرح احداث ۱۰ هزار واحد مسکن محرومین در استان بیان کرد: تاکنون دو هزار واحد از این پروژه ها تحویل داده شده و تا چند ماه آینده سه هزار واحد دیگر هم تحویل  خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: طی امروز با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه پنج هزار واحد مسکونی به بهره برداری می رسد.

وی امضای چند تفاهم نامه در راستای جهش تولید و اشتغال استان را از دیگر اهداف سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان اعلام کرد و گفت: امید است بتوانیم با این تفاهم نامه ها، در سال جهش تولید گام های موثری را برداریم.

معتمدیان بیان کرد: همچنین امیدواریم با سه هزار شغل در حوزه صنایع دستی که یکی از ظرفیت های در مناطق مختلف است، باعث ایجاد پایدار شغل شویم.

کد خبر: ۲۳٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha