۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
تخصیص ۳۴ هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی/ ۱۰هزار میلیارد برای بازنشستگان!
نوبخت در خراسان جنوبی خبر داد

تخصیص ۳۴ هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی/ ۱۰هزار میلیارد برای بازنشستگان!

بیرجند- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: طی اقدامی بی سابقه در فصل اول سال ۳۴ هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی را تخصیص داده ایم.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد باقر نوبخت پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه دو جانبه جهش تولید و اشتغال خراسان جنوبی که در سالن همایش های امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس برگزار شد، اظهار کرد: امروز همه می دانیم که کشور در تنگنای مالی قرار دارد و باید بدانیم از منابع محدود به چه صورت استفاده کنیم.

 وی با بیان اینکه جز با اولویت بندی نمی توان کار را پیش برد، بیان کرد: در این زمینه نگاه اعتقادی، دکترین و ایدئولوژی مطرح است.

 وی با اذعان به اینکه عده ای می گویند باید به سمتی رفت که بیشترین بازدهی را داشته  باشیم، عنوان کرد: اما این نگاه با نگاه بنیان گذار جمهوری اسلامی و با نوع سیاست های ابلاغی رهبری و سیره و روش دولت متفاوت است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه آنچه به کار برکت می دهد صرف امکانات و تجهیزات برای تحقق عدالت و توجه به انسان های نیازمند است، ادامه داد: در بیان و پیام رهبری توصیه خدمت گذاری به این انسان ها در ردیف اول قرار دارد.

نوبخت با اشاره به اینکه منابع کشور در دو بخش عمرانی و جاری تقسیم می شود، بیان کرد: مبالغی که برای بخش جاری داریم اجتناب ناپذیر است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد: مسائل مربوط به امور رفاهی و اجتماعی، کمیته امداد، بهزیستی و کمک ها به صندوق های بازنشستگی از امور جاری که در اولویت اعتبارات این بخش است.

 وی با بیان اینکه بخش بعدی آموزش و پژوهش و بعد از آن دفاع و امنیت است، بیان داشت: چهارمین بخش جاری و هزینه ای بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر سیاست ما این که در تقسیم بودجه جاری رقم را به سمت سفره مردم ببریم، گفت: در سال گذشته از ۴۴۱ هزار میلیارد تومان بودجه تلاش کردیم  ۵۰ درصد فوق العاده های فصل دهم را اضافه و حقوق کارکنان را افزایش دهیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: در همین شرایط تحریم که دشمن قصد دارد تابستان داغ را در کشور ایجاد کند باید تلاش کنیم آستانه تحمل را بالا ببریم تا موفق به ضربه زدن به کشور نشوند.
وی با بیان اینکه برای بازنشستگان تا ۱۰ هزار میلیارد تومان توانستیم اختصاص دهیم، گفت: مصممم هستیم در لایحه بودجه این بخش تکمیلی را به بازنشستگان معطوف شود و باید به این بخش پر انرژی که سالها برای کشور تلاش کرده اند توجه بیشتری داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه برای محرومین باید مسکن بسازیم و زیرساخت های کشور را توسعه دهیم، عنوان کرد: نقشه جامع ایران را داریم که شبکه ریلی کجا منفصل و راه ها کجا منقطع است و باید به این بخش ها توجه ویژه شود.

نوبخت هزاران میلیارد تومان طی دولت های گذشته برای برخی از طرح ها سرمایه گذاری شد و ما امروز می توانیم با یک مبلغ کمک آن هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را که راکد است را به بهره برداری برسانیم.

 وی عنوان کرد: به همین جهت سال گذشته بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان هدفمند هزینه کردیم و امروز تا کنون در تاریخ بودجه ریزی که بی سابقه است رقمی خوبی را تخصیص داده ایم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در فصل اول سال بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان به طرح های عمرانی تخصیص یافته است.

نوبخت با بیان اینکه در بخش عمرانی بودجه ریزی ما بر مبنای عملکرد است، افزود: اینکه خراسان جنوبی توانست از ۹۴۰ میلیارد تومان طی سال ۹۷ و ۹۸ بیش از  ۵۴۰ میلیارد تومان جذب کند به دلیل مدیریت و عملکرد قوی این استان است.

اجرای ۷۵ پروژه جهش تولید با ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در خراسان جنوبی
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان داشت: برای ۱۰ هزار واحد مسکونی در این استان کلنگ زدیم و در کمتر از یکسال دو هزار واحد آن تحویل شد.

نوبخت ادامه داد: امروز نیز پنج هزار واحد مسکونی دیگر آماده تحویل است که البته این واحدها در اسفندماه تکمیل شده بود و به دلیل شرایط کرونا امکان برگزاری مراسم نبود.

وی با بیان اینکه برای خراسان جنوبی برنامه ریزی دقیق همراه با نگاه ناظر را داریم، گفت: تفاهم نامه ایجاد پنج هزار واحد مسکونی شهری را هم امروز منعقد می کنیم و امیدواریم به زودی اجرا و تحویل مردم شود.

نوبخت از انعقاد تفاهم نامه برای ایجاد هفت هزار و ۵۰۰ پنل خورشیدی در این استان خبر داد و گفت: این ها برای خانوارهایی است که برای ما انرژی خورشیدی تولید و برای آنها شغل ایجاد کنیم.

 به گفته وی سه هزار شغل با توجه به تفاهم نامه امضا شده در بخش صنایع دستی در نظر گرفتیم تا زنان و جوانان ما  در این استان بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: ۷۵ پروژه برای جهش تولید در این استان در نظر گرفتیم که یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن اختصاص می یابد.

کد خبر: ۲۳٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha