۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
بحران بنزین در پاکستان
به دلیل افزایش تقاضا اتفاق افتاد؛

بحران بنزین در پاکستان

کاهش چشمگیر قیمت فرآورده‌های سوختی در پاکستان و افزایش تقاضا سبب تشدید احتکار بنزین و بحران آن در این کشور شد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، رسانه‌های پاکستان اعلام کردند: ۱۰ روز پس از کاهش قیمت فرآوره‌های سوختی در پاکستان احتکار بنزین در این کشور به اوج خود رسیده و صدها پاکستانی همچنان برای پر کردن باک خودروی خود در صف‌های کیلومتری منتظر می‌مانند.

گزارش رسانه‌های محلی پاکستان حاکی است بنزین در بسیاری از شهرهای پاکستان کمیاب شده و تعداد زیادی از پمپ‌های بنزین عملاً بسته شده اند. این درحالی است که جایگاه‌های فعال سوخت نیز شاهد تشکیل صف‌های طولانی هستند


مقامات دولتی پاکستان در واکنش به کمیاب شدن بنزین در شهرهای مختلف اعلام کردند: ذخیره این سوخت در پاکستان به اندازه‌ای است که هیچ مشکلی در تامین نیاز مردم وجود ندارد، با این حال کم شدن عرضه سوخت در پمپ بنزین‌ها و شلوغ شدن برخی جایگاه‌ها نشان می‌دهد که عده‌ای بنزین را احتکار کرده‌اند.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان نیز در واکنش به افزایش احتکار فرآورده‌های سوختی گفت: به زودی احتکارکنندگان را شناسایی و با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: با کاهش شدید قیمت بنزین عده‌ای سودجو قصد دارند بازار سیاه ایجاد کرده و بنزین دو نرخی را به مردم عرضه کنند.


این در حالی است که دولت اسلام آباد همچنین دستور تشکیل یک کمیته ویژه تحقیقاتی درباره بحران بنزین را صادر کرده و این کمیته تحقیقاتی وظیفه دارد علت کم شدن سوخت در جایگاه‌ها و تشکیل صف‌های طولانی مردم را بررسی کند.

کد خبر: ۲۳٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha