۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
۷۵ درصد ظرفیت زغال سنگ کشور در شهرستان طبس وجود دارد
نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس:

۷۵ درصد ظرفیت زغال سنگ کشور در شهرستان طبس وجود دارد

بیرجند- نماینده مردم شهرستان های طبس، سرایان، فردوس و بشرویه در مجلس بر توجه به ظرفیت های معدنی این منطقه تاکید کرد و گفت: ۷۵ درصد ظرفیت زغال سنگ کشور در شهرستان طبس وجود دارد.

 به گزارش خبرنگار بازار ، مجید نصیرایی صبح پنج شنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه دوجانبه جهش تولید و حوزه اشتغال که با حضور رئیس سازمان برنامه بودجه در شهرستان طبس برگزار شد، اظهارکرد: ۷۵ درصد زغال سنگ کشور در طبس است و این استعداد بی نظیر برای تحول اقتصاد خراسان جنوبی و شرق کشور است.

 وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری ظرفیت این منطقه در کشور بی نظیر است، افزود: در این منطقه شهری را داریم که فاصله بین زمین های کشاورزی مردم با نخل های خرما کم بوده و در سایه نخل ها وجود شالی های برنج را داریم .

وی مهم ترین ظرفیت گردشگری طبس را آستانه مبارکه حسین بن موسی الکاظم(ع) به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری عنوان کرد و بیان داشت: در سال ۹۷ در کل استان ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گردشگر داشته ایم که بیش از ۲ میلیون نفر مربوط به شهرستان طبس بوده اند.

نصیرایی به اهمیت معادن و  توجه به جامعه کارگری اشاره کرد و افزود: ظرفیت های بی نظیر معدنی را در شهرستان داریم که می تواند جایگزین نفت باشد.

نماینده مردم شهرستان های طبس، سرایان، فردوس و بشرویه در مجلس خواستار توجه به جاده های این حوزه انتخابیه شد و بیان کرد: شهرستان طبس مسیر تردد ۱۰ میلیون مسافر در سال برای سفر به مشهد است که نیاز است وضعیت جاده های آن مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت ریل و فرودگاه می تواند اقتصاد منطقه را تکان دهد، افزود:  سالیانه ۶ میلیون تن باز از طریق ریل و ظرفیت هوایی شهرستان جابجا می ود که با دو خطه شدن ریل  می تواند به ۲۶ میلیون تن برسد.

نصیرایی با اشاره به عدم وصول دو درصد درآمدهای معدنی به شهرستان اشاره کرد و گفت: این مسئله مورد توجه قرار گیردتا منافع فعالیت های معدنی به شهرستان بازگردد.

کد خبر: ۲۳٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha