۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
تقاضای جهانی نفت به بالاترین حد خود رسید

تقاضای جهانی نفت به بالاترین حد خود رسید

تقاضای جهانی نفت در ژوئن به بالاترین حد خود رسید.

به گزارش بازار، تقاضای جهانی نفت به بالاترین حد خود رسیده است. این بر اساس برآورد آژانس بین المللی انرژی است که اعلام کرد تقاضا به بالاترین حد یعنی ۱۰۳ میلیون بشکه در روز رسیده است. این آژانس پیشنهاد می‌کند که تقاضا می‌تواند در ماه اوت به اوج خود برسد.

تقاضای جهانی نفت برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ از ۱۰۰ میلیون بشکه در روز عبور کرد، اما تأثیر همه گیری کرونا به شدت تقاضا را تحت تأثیر قرار داد. در مقطعی از آوریل ۲۰۲۰، قیمت هر بشکه نفت خام برنت به ۲۲.۴ دلار کاهش یافت. الان خیلی بالاتره. در روز جمعه، قیمت بازار به ۸۵.۵ دلار رسید. این قیمتی است که خریداران از پذیرش آن در بازارهای جهانی خوشحال هستند. در ژوئن تقاضای کل ۱۰۳ بشکه در روز برآورد شد. پس چرا تقاضا اینقدر زیاد است؟ این سوالی است که من از تحلیلگر مستقل انرژی، کورنلیا مایر، پرسیدم.

کورنلیا مایر تحلیلگر مستقل: خوب، وضعیت اقتصاد کمی بهتر است، اقتصاد جهانی، از آنچه در ابتدای سال پیش‌بینی می‌شد، به‌ویژه آمریکا بسیار بهتر عمل می‌کند و حتی در اروپا که برخی از اقتصادها خیلی خوب عمل نمی‌کنند، هنوز هم بسیاری به دنبال سفر پس از دوران کرونا هستند. مردم می‌خواهند دوباره سفر کنند و همه هواپیماها پر است و ما آن را در سراسر جهان می‌بینیم.

در واقع، آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید تقاضا می‌تواند در این ماه به اوج خود برسد و انتظارات خود را برای کل سال ۲۰۲۳ افزایش داده است، که نشان می‌دهد تقاضا می‌تواند به بیش از ۱۰۲ میلیون بشکه در روز در کل سال برسد. این امر می‌تواند قیمت‌ها را به ویژه با کاهش عرضه اخیر توسط عربستان سعودی و روسیه، دومین و سومین تولیدکنندگان بزرگ جهان بیشتر افزایش دهد. البته فشار فزاینده‌ای برای همه ما برای حرکت به سمت انرژی‌های پاک وجود دارد و خودروهای برقی بیش از هر زمان دیگری در جاده‌ها وجود دارد. اما در مجموع، اقتصاد جهانی در حال مقاومت است و جمعیت همچنان به سرعت در حال رشد است. بنابراین، با وجود نگرانی‌های زیست‌محیطی، تقاضا برای ادامه تولید و سوزاندن نفت همچنان باقی است.
آژانس بین المللی انرژی انتظار ندارد تقاضای نفت تا سال ۲۰۳۲ افزایش یابد. این خبرنگار تجاری ما، دیوید وودل است.

کد خبر: ۲۳۶٬۹۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha