۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
تاکنون ۶۲ همت پول به کشاورزان پرداخت شده و مابقی آن باید پرداخت شود
رئیس کمیته آب کمیسیون کشاورزی مجلس:

تاکنون ۶۲ همت پول به کشاورزان پرداخت شده و مابقی آن باید پرداخت شود

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی با بیان اینکه نگاه ما این است که برای سال آینده بتوانیم گندم را به خودکفایی برسانیم، گفت: حتماً دولت محترم باید با تمام توان مطالبات گندمکاران را پرداخت کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد جواد عسگری طی تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز(یکشنبه ۲۲ مردادماه) مجلس شورای اسلامی گفت:با توجه به ضرورت برنامه ریزی برای تامین امنیت غذایی در محصولات راهبردی از جمله گندم و ضرورت پرداخت مطالبات به حق گندمکاران، از رئیس جمهور محترم تقاضا داریم با قید فوریت دستورات لازم را به مسئولان برای تامین و پرداخت الباقی مطالبات گندمکاران را صادر کند.

وی افزود: جا دارد از زحمات و تلاش‌های زارعین عزیز که در حوزه تولید گندم امسال نقش آفرینی خوبی داشتند تشکر کنیم. در حال حاضر حدود ۱۴۰ همت پول مربوط به ۹ و نیم میلیون تن گندمی می‌شود که گندمکاران به دولت تحویل داده اند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ادامه داد: تاکنون ۶۲ همت پول به کشاورزان پرداخت شده و مابقی آن باید پرداخت شود.

وی با بیان اینکه ما به زمان کشت گندم در مناطق مختلف می‌رسیم بیان کرد: قطع به یقین کشاورزان عزیز ما نیاز جدی به نقدینگی برای خرید نهاده‌های بخش کشاورزی اعم از کود، بذر و سم دارند و اگر این منابع به موقع به دست کشاورزان نرسد حتماً با مشکل مواجه خواهیم شد. امسال اتفاق خوبی که رخ داد این بود که با افزایش قیمت گندم، تولید کنندگان ماموریت خودشان را به خوبی انجام دادند و تولید خوبی را لحاظ کردند.

عسکری تاکید کرد: نگاه ما این است که برای سال آینده بتوانیم گندم را به خودکفایی برسانیم بنابراین حتماً دولت محترم باید با تمام توان مطالبات گندمکاران را پرداخت کند تا انشالله مشکلاتی نداشته باشیم.

وی با اشاره به موضوع سوخت موتورهای دیزل بخش کشاورزی بیان کرد: بارها در این زمینه تاکید کردیم و به رئیس جمهور هم نامه نوشته‌ایم و اذعان داشته‌ایم که هرچه سریعتر مشکل سوخت موتورهای دیزل بخش کشاورزی را حل کنند. متاسفانه دستگاه‌های متولی همکاری نمی‌کنند و تاکید داریم رئیس جمهور با جدیت به این مسئله ورود کرده و این مشکل را برطرف کند.

کد خبر: ۲۳۶٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 8
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امیر احمدی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      11 0
      بله جناب عسکری کشاورزان به وظیفه خود انجام دادن ولی متاسفانه دولت ومجلس به وظیفه خود انجام ندادن الان ۶ماه پول گندم را ندادن قیمت گندم را مشخص نکردن
    • علی IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      7 0
      سلام اگر دولت از گشاورز حمایت نکند وپول گندم کشاورز زحمت کش به موقع نپردازد دیگه کشاورز باور کنید ودولت بام ورشکست می شندویگه کشاورز علاقه به کشت گندم ندارد مجبور میشه زمین خود به اجاره کشت دیگه واگذار کند. دولت نمیخواد گندمکاران حمایت کند .
    • Fehad IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      2 2
      همت یعنی چه?????
      • زینب IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
        6 0
        همت یعنی هزار میلیارد تومان. مخفف شده
    • علی IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      6 0
      قبض آب و برق و ...دیرکرد باید پرداخت کنیم؟؟؟ دیرکرد پول کشاورزان کی پرداخت میشه؟؟ضمن اینکه بیشتر از۴۵ روز گذشته و هیچ ..هیچ وجه‌ در قبال تحویل گندم دریافت نکرده ام؟؟؟
    • علی IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      2 0
      غلط کردیم گندم کاشتیم دادیم به دولت. هنوز پول گندم رو ندادن ولی برای کشت بعدی کود رو نقدی بهمون فروختن. بذر هم باید بخریم. حداقل نصفش بدن هزارتا بدبختی داریم بقران. یه سال نگاه زمین کردیم الان که محصول داده فروختیم پولمونو نمیدن. بقران انصاف ندارن
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      0 0
      انگار توی باغ نیستی.پولی پرداخت نکرده که بخواهد الباقیش پرداخت کنه.تو را کی کرده رئیس کمیسیون کشاورزی
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      0 0
      آقا پول گندم من هم یه همت میشه لطفاً پرداخت کن