۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
قابلیت انکریپشن پیامک های در اندروید فعال شد+ ویژگی های «گوگل مسیج» جدید
تازه های فناوری؛

قابلیت انکریپشن پیامک های در اندروید فعال شد+ ویژگی های «گوگل مسیج» جدید

گوگل با انتشار بیانیه ای رسمی از اجرایی شدن انکریپشن پایانه به پایانه پیامک های ارسالی و دریافتی در گوشی های اندرویدی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، گوگل با انتشار بیانیه ای رسمی از اجرایی شدن انکریپشن پایانه به پایانه پیامک های ارسالی و دریافتی در گوشی های اندرویدی خبر داد.

بر اساس این گزارش، گوگل اعلام کرده است که پیامک های ارسالی و دریافتی کاربران اندروید از این پس به صورت خودکار برای تمامی کاربران در سراسر جهان انکریپت خواهند شد تا از نشت اطلاعات آنها جلوگیری شود. گفته می شود دستکم در سیستم پیام رسانی نوین یا همان RCS این فاکتور کاملا عملیاتی بوده و در حال حاضر نیز به صورت خودکار فعال شده است.

به گفته کارشناسان نرم افزار، این قابیلت جدید سیستم پیامک گوگل می تواند رقیبی جدی برای iMesage آیفون به حساب آمده و کاربران بیشتری برای اندروید به همراه داشته باشد.

با اینحال، فعال بودن سرویس RCS از سوی اپراتورهای کشورها از جمله ملزومات فعال شدن قابلیت انکریپشن گوگل مسیج خواهد بود. لازم به ذکر است، سیستم RCS جایگزین جدید دو سیستم SMS و MMS بوده که می توان از طریق آن، محتوای بیشتر، حجیم تر و متنوع تری در قیاس با SMS یا MMS اسال نمود. لذا با استفاده از این سیستم، می توان عکس و حتی فیلم را از طریقه سامانه های پیامکی ارسال کرد.

اما از دیگر قابلیت های گوگل مسیج جدید می توان به امکان انجام چت های گروهی اشاره کرد که پیشتر از طریق سیستم های پیامکی قابل استفاده نبود. البته این قابلیت جدید نیز مستلزم مجهز بودن گوشی تلفن همراه و اپراتور مورد استفاده شما به سیستم RCS خواهد بود.

کد خبر: ۲۳۶٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • صالح جلالی IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      5 1
      سلام عرض تشکر از اطلاع رسانی تان در مورد نرم افزار موبایل اندروید برای پیامک گوگل مسیج ، بنده همین الان نرم افزار گوگل مسیج را مجددا بعنوان پیام رسان اصلی گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5g خودم امتحان کردم اصلا پیام های طولانی را ارسال نمی کند. لطفاً پیگیری نمایید تا این مشکل ب این مهمی را حل کنید .مجددا پیام رسان گوگل مسیج را از گوشی ام غیر فعال کردم چون واقعا برای من مهم است که پیامکی را که کلی زحمت می کشند می نویسم ولی بوسیله گوگل مسیج ارسال نمی شود خواهشمندم کلا این نرم افزار را کنار بگذارید تا مشکل ب این مهمی از گوشی های سامسونگ سری a و سری s قابلیت ارسال پیام های طولانی را ندارد.
    • رضا IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
      0 0
      درود بر شما سازنده گوگل مسیج ، بسیار عالی و زیباست متشکرم بابت تلاش و زحمات شما عزیزانی که این برنامه فوق العاده را روی گوشی های اندرویدی انجام دادید گوشی بنده شیائومی پوکو X پرو هست و برنامه گوگل مسیج هم‌چنان فعال و قابل استفاده ست درود ها بر شما.?