۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
ارزش شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است
معاون علمی رئیس‌جمهور در گفتگو با بازار:

ارزش شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است

اردبیل - ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: در تابلوی بورس ارزش شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که این نشانگر توانمندی این اقتصاد است.

سورنا ستاری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پنج هزار شرکت دانش‌بنیان هم‌اکنون در کشور فعال است که فروش سال قبل محصولات آن‌ها بالغ‌ بر ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است.

وی به توسعه این شرکت‌ها اشاره و اظهار کرد: در بسیاری از استان‌ها در کنار اقتصاد کشاورزی، صنعتی و گردشگری اقتصاد دانش‌بنیان به‌عنوان پایه اقتصاد تحول‌آفرین مطرح است و امیدواریم با جلوگیری از خام‌فروشی و مضرات آن بستر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان فراهم آید.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود: خام‌فروشی محصولات متنوع از نفت و گاز گرفته تا کشاورزی در سال‌های اخیر بزرگ‌ترین ضربه را به اقتصاد ایران وارد کرده درحالی‌که ما با رها شدن از چنبره خام فروشی می‌توانیم اقتصاد کارآمد با ارزش افزوده بالایی را شاهد باشیم.

ستاری ادامه داد: در استان اردبیل اتفاقات خوبی در مسیر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز نوآور در حال رخداد است که امیدواریم این استان نیز در سال‌های پیش‌رو به توانمندی‌های لازم در این حوزه دست یابد.

اردبیل قابلیت ارتقا در بین ۱۰ استان برتر اقتصاد دانش‌بنیان را دارد
رئیس مرکز نخبگان کشور با قدردانی از حمایت استاندار اردبیل و تلاش مدیریت پارک علم و فناوری استان در تقویت اقتصاد دانش‌بنیان بیان کرد: این حمایت‌ها وظیفه ما در کمک به این استان را سنگین می‌کند و هر وقت به اردبیل سفر می‌کنیم شاهد یک رشد و جهش در این حوزه و فعالیت‌های پیش‌رو هستیم.

ستاری ادامه داد: هرچند این استان به‌رغم توانمندی‌های موجود در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان عقب‌مانده و رشد قابل قبولی نداشته است اما با همدلی که در بین دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری وجود دارد انتظار می‌رود این پیشرفت و جهش فعالیت‌ها ملموس‌تر باشد.

وی گفت: با راه‌اندازی مراکز رشد و فناوری و حمایت از جوانان خلاق و مبتکر امیدواریم در این استان که از منابع انسانی و طبیعی بی‌نظیر بهره‌ می‌برد، در سال‌های آینده اردبیل در ردیف ۱۰ استان برتر اقتصاد دانش‌بنیان کشور قرار گیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به ظرفیت ذاتی و جوانان خلاق این استان به‌عنوان یک ظرفیت عظیم اشاره کرد و افزود: تلفیقی از منابع طبیعی و انسانی در ای استان ما را به تحولات پیش‌رو در بخش‌های مختلف امیدوارتر می‌کند.

کد خبر: ۲۳٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha