۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
افزایش ۲.۲۵ میلیون بشکه ای تقاضای نفت در سال ۲۰۲۴
اوپک پیش بینی کرد؛

افزایش ۲.۲۵ میلیون بشکه ای تقاضای نفت در سال ۲۰۲۴

سازمان اوپک با انتشار گزارش تحلیل ماهانه خود از سالم تر شدن وضعیت بازار نفت طی نیمه دوم سال جاری و پیش بینی افزایش تقاضای نفت در سطح جهانی برای سال آینده میلادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، سازمان اوپک با انتشار گزارش تحلیل ماهانه خود از سالم تر شدن وضعیت بازار نفت طی نیمه دوم سال جاری خبر داد.

اوپک همچنین در گزارش خود پیش بینی کرده است که به احتمال زیاد، سال ۲۰۲۴ با افزایش تقاضا برای نفت در بازارهای جهانی همراه خواهد بود. این گزارش در حالی منتشر می شود که میزان صادرات نفتی عربستان سعودی طی ماه جولای کاهش یافته و روسیه نیز قرار است میزان صادرات خود را از ابتدای ماه سپتامبر کاهش دهد؛ موضوعی که منجر به افزایش قیمت نفت به بالاترین سطح از ماه ژانویه به این سو شده است.

اوپک معتقد است میزان تقاضای نفت در سال ۲۰۲۴ تا سطح ۲.۲۵ میلیون بشکه در روز به نسبت میزان فعلی افزایش خواهد یافت.

در گزارش این سازمان، مهمترین محرک بازار نفت در سال ۲۰۲۴، افزایش میزان تقاضا از سوی چین و بهبود اوضاع اقتصادی این کشور برای سال آینده اعلام شده است؛ موضوعی که فاتح بیرول دبیرکل اوپک همواره طی ماه های گذشته، آن را مهمترین فاکتور در بهبود بازار نفت دانسته است.

لازم به ذکر است، محدودیت و کاهش صادرات نفتی اعضای اوپک پلاس از اواخر سال گذشته میلادی آغاز شده و طی ماه های گذشته، کشورهای مهم اوپک به ویژه عربستان سعودی همواره طی چند مرحله اقدام به کاهش صادرات نفتی خود کرده اند؛ محدودیتی که ظاهرا تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت. همین اقدام منجر به افزایش قیمت نفت به ۸۸ دلار در روز پنجشنبه هفته گذشته شد که بالاترین قیمت از ژانویه سال جاری به این سو محسوب می شود.

کد خبر: ۲۳۶٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha