۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
بانک محوری نمی‌تواند مشکلات اقتصادی صنایع را رفع کند
رئیس صمت قزوین:

بانک محوری نمی‌تواند مشکلات اقتصادی صنایع را رفع کند

قزوین- افضلی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: امروز دیگر استفاده از روش‌های بانک محور برای رفع مشکلات اقتصادی صنایع جوابگو نیست و باید تدابیری اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار بازار، عزیزالله افضلی چهارشنبه شب در بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی استان قزوین که با حضور هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین، عیسی قبادی معاون اقتصادی استانداری قزوین و حمید رضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مشکل تامین سرمایه در گردش از یک سو و ضرر و زیان‌هایی که واحدهای تولیدی و صنایع استان قزوین در چند ماه گذشته تجربه کردند از یک سوی دیگر موجب شد تا سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در تنگنای مالی قرار گیرند.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم شاهد تحقق جهش تولید در استان قزوین باشیم باید بخش معدن و صادرات را در قزوین فعال کنیم و قطعا بدون تزریق اعتبارات و حمایت مالی از فعالین این صنایع این مسئله امکان پذیر نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: اشتغالزایی و رونق اقتصادی در کشور و استان قزوین قطعا ثمرات ارزشمند جهش تولید خواهد بود و می‌تواند بسیاری از درب‌های بسته را به روی صنعت ما بگشاید.

افضلی عنوان کرد: اکنون زمان آن رسیده است که قبول کنیم بانک محوری دیگر پاسخگوی نیاز موجود در جامعه نیست و برای این مشکل و تامین مالی صنایع باید تدابیر جدیدی اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: در همین خصوص نظارت دائمی مسئولان و حضور در صحنه می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و موجب نزدیکی بین مسئولان و فعالین اقتصادی شود.

رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: همراهی با تولیدکننده همدلی را ایجاد می‌کند و در این فضا قطعا امکان رشد و جهش در همه ابعاد فراهم می‌شود.

استاندار قزوین از ۵ واحد تولیدی بازدید کرد
در ادامه برنامه‌های امروز در قزوین هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین به همراه جمعی از مسئولان استانی از پنج واحد تولیدی و صنعتی در استان قزوین بازدید کرد.

استاندار قزوین امروز از یک شرکت تولیدی انواع محصولات بهداشتی و شیمیایی نظیر اسپری رنگ مو، خوشبو کننده و حشره‌کش با اشتغال ۵۲ نفر و سرمایه‌گذاری ۵۵ میلیون تومانی، یک واحد تولید محصولات رزینی، انواع رنگ‌های اکرولیک، سیلیون و سیلیکات با اشتغال ۱۱۵ نفر و سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان و شرکت تولید کاشی و سرامیک الوند با اشتغالزایی ۱۸۵ نفر و ۳۶ میلیون تومان بازدید کرد

جمالی پور همچنین امروز از شرکت شیشه لیا با ۴۷۰ نفر اشتغالزایی و دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و یک شرکت تولید پروفیل با ۱۵۰ نفر اشتغال و ۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بازدید و به تشریک مساعی پرداخت.

کد خبر: ۲۳٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha