۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
سامانه «نظام جامع بازار کار» راه‌ اندازی می‌ شود
معاون وزیر تعاون:

سامانه «نظام جامع بازار کار» راه‌ اندازی می‌ شود

ساری- معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه نظام جامع اطلاع‌ رسانی بازار کار تا شهریور ماه امسال راه‌ اندازی می‌ شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمود کریمی‌ بیرانوند پیش ازظهر شنبه در چهارمین جلسه شورای اشتغال استان مازندران که با حضور استاندار و مدیران کل دستگاه‌ های اجرایی استان برگزار شد با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال استان مازندران دغدغه جدی نداریم، اظهار کرد: کاهش نرخ بیکاری در مازندران کمتر از میانگین کشوری و رشد اقتصادی استان در کشور وضعیت خوبی قرار دارد.

وی با اعلام اینکه روند اشتغال در مازندران صعودی و مثبت است، تصریح کرد: وزارت کار متولی بازار کار و ارزیاب‌ کننده اشتغال در استان‌ ها و دستگاه‌ ها است و مصوبات استانی شورای اشتغال باید رنگ و بوی اجرایی بگیرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هدف‌ گذاری حاکمیت و دولت، کیفیت شغل است، ادامه داد: یکی از مصوبات شورای عالی اشتغال پیگیری کیفیت شغل با محوریت فارغ‌ التحصیلان است.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته به هدف‌ گذاری یک میلیون شغل رسیدیم و امیدواریم در سال جاری به این میزان برسیم، گفت: افزایش نرخ مشارکت اقتصادی زنان از اهداف اصلی وزارتخانه در سال جاری است.

کریمی‌ بیرانوند با بیان این‌ که تعهد اشتغال در این استان در سال گذشته محقق شده است، افزود: همه آمارها از جمله کاهش نرخ بیکاری، اشتغال‌ زایی، رشد بیمه‌ شدگی و ... این را تصدیق می‌ کنند که استان مازندران در حوزه اشتغال در مسیر درستی قرار گرفته است.

وی از ثبت یک میلیون و ۴۰۰ هزار کد ملی در سامانه رصد اشتغال خبر داد و افزود: در حال حاضر این سامانه ۲۱ هزار کاربر دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه آمار اشتغال به تفصیل در سامانه ملی رصد اشتغال شفاف‌ سازی می‌ شود، افزود: سامانه ملی رصد اشتغال بستری برای شفاف‌ سازی آمار اشتغال بدون نیاز به برگزاری جلسه به تفکیک دستگاه، شهرستان، جنسیت فراهم می‌ کند.

کد خبر: ۲۳۶٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha