۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
تشکیل ۱۵۸ پرونده قاچاق کلان و ملی در ۴ ماهه ابتدایی سال
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا اعلام کرد

تشکیل ۱۵۸ پرونده قاچاق کلان و ملی در ۴ ماهه ابتدایی سال

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: در ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ در حوزه قاچاق کلان، سازمان‌یافته ۱۵۸ پرونده کلان و ملی با ارزش ۹ هزار میلیارد تومان کشف شده است.

به گزارش بازار، حسین رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، از کشف ۲۲۸ خودروی لوکس قاچاق در کشور خبر داد و گفت: اکنون که در زمان جنگ ترکیبی و شناختی هستیم، وجود خبرنگاران و حضور آن‌ها در مأموریت‌های پلیس سبب می‌شود تا اقدامات ماموران در این حوزه بهتر به مردم معرفی شود.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سال سخت قاچاقچیان است، افزود: قاچاق کالا یعنی ضربه زدن به پول کشور و بیکار کردن کارگران و خاموش شدن تولید در کشور و پلیس در این زمینه (قاچاق کالا) با هیچ شخصی تعارف ندارد و به شدت با مقوله قاچاق به ویژه قاچاق کالا برخورد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با قاچاق کالا تمرکز اصلی پلیس بر روی پرونده‌های ملی و کلان است و تلاش می‌کنیم با مافیای سازمان یافته قاچاق کالا مبارزه کنیم، گفت: در ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ در حوزه قاچاق کلان، سازمان یافته ۱۵۸ پرونده کلان و ملی با ارزش ۹ همت (هزار میلیارد تومان) کشف شده است.

رحیمی افزود: به طور کلی از ابتدای سال تاکنون افزون بر ۱۱ هزار میلیارد تومان انواع کالای قاچاق کشف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد افزایش کشفیات بوده است، و همچنین ۷ هزار خودروی شوتی در ۱۲۸ طرح ویژه پلیس امنیت اقتصادی توقیف شده‌اند که در مقایسه با پارسال توقیف این خودروهای شوتی ۲۴ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا افزود: افزون بر ۱۳۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق نیز توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی کشف و تحویل مسئولان مربوطه شده است.

رحیمی، به کاهش ۶ درصدی پرونده‌های خرد قاچاق در سال جاری اشاره کرد و گفت: در بحث مصنوعات (طلا و شمش) حدود ۱۷۰ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم و از ابتدای سال، ۳۵ درصد افزایش کشفیات قاچاق دارو را داشتیم و در لوازم آرایشی و بهداشتی نیز ۵۹۷ درصد افزایش ورود قاچاق این اقلام را به ثبت رساندیم.

به گفته سردار رحیمی ۲۲۸ دستگاه خودروی لوکس قاچاق نیز کشف و توقیف شده است و از ابتدای سال تا پایان چهار ماهه سال، هزار و ۵۵ فقره پرونده تشکیل و ۲ هزار و ۲۹۰ نفر از مخلان امنیت اقتصادی دستگیر شدند که ارزش ریالی پرونده‌های این مجرمان ۲۱ هزار میلیارد تومان بوده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: در حوزه فرار مالیاتی افزون بر ۱.۵ هزار میلیارد تومان کشف، در حوزه زمین‌خواری افزون بر ۵ هزار میلیارد تومان و ارزش ریالی پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی افزون بر ۸ هزار میلیارد تومان است.

رحیمی گفت: ۲۸۷ فقره پرونده در حوزه پلیس گمرک بررسی شده که افزون بر ۴۱ درصد افزایش عملکرد پلیس گمرک بوده است.

کد خبر: ۲۳۶٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha