۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
آفریقا و آمریکای لاتین، بهشت سرمایه گذاران بخش معادن جهان
موسسه چالرز ریورز کانادا خبر داد؛

آفریقا و آمریکای لاتین، بهشت سرمایه گذاران بخش معادن جهان

موسسه تحقیقاتی چارلز ریورز با انتشار گزارشی تاکید کرد که دو منطقه آفریقا و آمریکای لاتین بیشترین میزان سرمایه گذاری بخش معادن طی یک دهه گذشته را به خود تخصیص داده اند.

به گزارش خبرنگار بازار، مطالعات انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی «چالرز ریورز» حاکی از سرعت رو به رشد سرمایه گذاری جهانی در بخش معادن طی پیک دهه گذشته است.

این موسسه تحقیقاتی کانادایی با تاکید بر اینکه میزان سرمایه گذاری در بخش معادن طی ده سال گذشته بیش از ۶۰ درصد سرمایه گذاری های این بخش طی ۵۰ سال گذشته بوده، تاکید کرد که نگرانی های بزرگی در خصوص قوانین سختگیرانه دولت ها در زمینه سرمایه گذاری بر روی معادن وجود دارد که می تواند سرعت رو به رشد توسعه معادن را کاهش دهد.

به گفته چالرز ریورز، تعداد قراردادهای سرمایه گذاری بر روی بخش معادن بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ به نسبت دهه قبل حدود دو برابر شده که معادن آفریقا و آمریکای لاتین بیشترین جاذبه را برای سرمایه گذاران به همراه داشته اند؛ بطوریکه تنها در سال ۲۰۱۶، بیش از ۸۰ درصد قراردادهای سرمایه گذاری متعلق به این دو منطقه بوده است.

همچنین از سال ۲۰۱۶ به این سو، آفریقا و آمریکای لاتین به ترتیب شاهد رشد ۱۶۷ درصدی و ۵۷ درصدی در زمینه رشد سرمایه گذاری بر روی معادن خود بوده اند.

بر اساس اسناد در دست چالز ریورز، بیش از ۷۸ درصد سرمایه گذاری های انجام شده در بخش معادن توسط بانک جهانی و ۲۲ درصد دیگر نیز توسط سایر نهادهای بین المللی و یا ملی صورت گرفته است.

همچنین دو فلز طلا و مس، بیش از نیمی از سرمایه گذاری بخش معادن در سطح جهانی را به خود تخصیص داده و ذغال سنگ نیز طی یک دهه اخیر حدود ۸ درصد رشد سرمایه گذاری را به همراه داشته است.

کد خبر: ۲۳۶٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha