۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
کاهش ۷۳ درصدی سفرهای هوایی داخلی
همزمان با شیوع کرونا رقم خورد؛

کاهش ۷۳ درصدی سفرهای هوایی داخلی

براساس آمار استخراج شده از وب‌سایت سازمان فرودگاه‌های کشور، تعداد پروازهای داخلی طی ۲ ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۶۲ درصد کاهش یافته است. در این مدت، تعداد مسافران جابجا شده نیز ۷۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، براساس آمار استخراج شده از وب‌سایت شرکت فرودگاه‌های کشور، تعداد پروازهای داخلی طی ۲ ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۶۲ درصد و تعداد پروازهای خارجی ۹۲ درصد کاهش یافته است.

طبق آمار شرکت فرودگاه‌ها، در مجموع ۴۵ فرودگاه کشور طی دو ماه گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در مجموع ۲۳ هزار و ۲۲۳ نشست و برخاست هواپیما انجام شده که نشاندهنده کاهش ۶۲ درصدی پروازها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین بیش از ۲.۰۲ میلیون مسافر با پروازهای داخلی جابه‌جا شده است که نشان از کاهش ۷۳ درصدی تعداد مسافران در مقایسه با سال گذشته دارد.

از طرفی بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۹ تن محموله با کارگو در دو ماه نخست سال جابه‌جا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد کاهش داشته است.

طبق آمار شرکت فرودگاه‌ها در این مدت ۸۶۰ پرواز بین‌المللی انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۹۲ کاهش داشته است. در مجموع ۴۴ هزار و ۴۹۲ مسافر و بیش از ۴ هزار و ۸۸۲ تن محموله به مقصد خارج از کشور جابه جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۹۷ درصد و ۸۵ درصد کاهش یافته است.

فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران پرترددترین فرودگاه کشور در دوره مورد بررسی بوده است. ۹ هزار و ۳۴۹ مسافر از طریق این فرودگاه جابه جا شده است؛ با این حال، تعداد مسافران جابه جا شده در این بازه زمانی نسبت به زمان مشابه سال قبل ۵۴ درصد کاهش داشته است.

ظرفیت جابه‌جایی مسافر در فرودگاه مهرآباد تهران، ۸۵۲ هزار و ۷۳۵ نفر است که امسال ۶۵ درصد کمتر از ظرفیت خود مسافر جابه‌جا کرده است.

کد خبر: ۲۳٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha