۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
۳۴ هزار واحد مسکونی روستایی خراسان جنوبی فرسوده است
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی:

۳۴ هزار واحد مسکونی روستایی خراسان جنوبی فرسوده است

بیرجند- مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از فرسودگی و نیمه مقاوم بودن ۵۲ درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان خبر داد و گفت: ۱۱ هزار و ۳۵۰ واحد نیمه مقاوم و ۳۴ هزار و ۴۴۹ واحد هم کم دوام و فرسوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر آسمانی مقدم عصر چهارشنبه در نشست خبری که در راستای سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به وضعیت واحدهای مسکونی استان بیان کرد: در حال حاضر ۴۳ هزار و ۶۴ واحد مسکونی استان از استحکام کافی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه ۴۸.۸ درصد واحدهای مسکونی استان مقاوم سازی شده اند، اظهار کرد: قریب به ۱۱ هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی روستایی نیمه مقاوم و ۳۴ هزار و ۴۴۹ واحد هم کم دوام و فرسوده هستند.

آسمانی مقدم با اشاره به اجرای پنج هزار واحد مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن استان بیان کرد: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه پنج هزار واحد از مجموع 10 هزار واحد سهم بنیاد مسکن و کمیته امداد آماده تحویل است و به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: برای احداث پنج هزار واحد مسکونی سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به ازای هر واحد مسکونی ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی پرداخت شده است.

به گفته وی از ابتدای شروع طرح تاکنون به سه هزار و ۷۰۰ خانوار در سطح روستاها زمین واگذار شده است.

 صدور ۶۹ هزار جلد سند مالکیت روستایی
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد بنیاد بیان کرد: تاکنون ۶۹ هزار و ۹۸۰ جلد سند مالکیت صادر شده که هفت هزار و ۳۰۸ جلد مربوط به اسناد شهری و مابقی روستایی بوده است.

وی مجموع اعتبار مصوب سال گذشته را ۱۳ میلیارد و ۲۲۳ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان پنج میلیارد و ۹۹۵ میلیارد تومان تخصیص یافته و در راستای اجرای طرح هادی در روستاها هزینه شده است.

آسمانی مقدم با اشاره به بازسازی واحدهای آسیب دیده در اثر حوادث طبیعی در سال گذشته بیان کرد: ۱۵۸ واحد با هزینه ای بالغ بر ۳۰ هزار میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و ۶۴ هزار ریال تسهیلات احداثی بازسازی  شده است.

وی ادامه داد: ۱۴۸ واحد تعمیری شهری و روستایی با اعتبار دو میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان و ۷۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض تعمیر شدند.

کد خبر: ۲۳٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha