۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
نوسازی شناورها در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی

نوسازی شناورها در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی

صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش نوسازی شناورها خبر داد.

به گزارش بازار، علی اکبر صفایی با بیان اینکه متوسط سن ناوگان دریایی کشور بالای ۲۰ سال است و نیاز به نوسازی دارد، گفت: وابستگی روسیه به دریای خزر و تمایل کشورهای حاشیه دریای خزر به تجارت از طریق این دریا، عاملی برای توسعه ناوگان در دریای خزر است.

وی افزود: ۳۳ فروند کشتی جدید وارد یا خریداری شده و یا در کشتی سازی‌های داخلی و خارجی در حال ساخت است و برای جوان سازی ناوگان در بخش سنتی، سازمان بنادر از محل وجوهات خود اعتباراتی به شناورهای خدماتی تخصیص می‌دهد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه نوسازی شناورهای بزرگ به دو صورت انجام می‌شود، بیان کرد: بخشی از منابع را از محل صندوق توسعه ملی تخصیص می‌دهیم که برای ساخت شناور از توان داخلی استفاده شود و بخش دیگری را از طریق فاینانس، نوسازی می‌کنیم.

وی افزود: ظرفیت این کشتی‌ها از ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تن است و اگر هر کشتی سالانه ۸ سفر انجام دهد تا یک میلیون تن ظرفیت باربری این کشتی‌ها در یک سال بوده و کشتی‌های رو رو نیز در حال ساخت است.

صفایی ادامه داد: وجوه تخصیص داده شده برای نوسازی شناورهای سنتی که از محل منابع داخلی سازمان بنادر تامین شده است حدود ۴ هزار میلیارد تومان بوده در بخش شناورهای بزرگ این عدد به ۴ تا ۵ میلیارد دلار می‌رسد و بیش از ۸۵ درصد تجارت خارجی کشور ما از دریا انجام می‌شود.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: در بخش صادرات ۳۹ درصد و در بخش کانتینری ۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشتیم و بیشترین تجارت را در بنادر جنوبی با امارات و چین و با روسیه و قزاقستان در بنادر شمالی داریم و خوشبختانه میزان رسوب کالا در بنادر از ۶/۷ میلیون تن کالا در حال حاضر به ۴/۵ میلیون تن کاهش پیدا کرده است.

کد خبر: ۲۳۶٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha