۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸
نشست سه جانبه اتصال شبکه برق ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه برگزار شد

نشست سه جانبه اتصال شبکه برق ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه برگزار شد

معاونان وزیران انرژی جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه در نشستی در مسکو، اتصال شبکه‌های برق سه کشور را بررسی کردند.

به گزارش بازار، در این نشست که با حضور معاونین وزرای انرژی سه کشور برگزار شد، آخرین اقدامات فنی کشورها برای هماهنگی جهت اجرای هرچه بهتر پروژه مورد بررسی و تبادل نظر نهایی قرار گرفت.

نشست سه جانبه اتصال شبکه برق ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه برگزار شد

«همایون حائری» معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی که در راس هیاتی به همین منظور به روسیه سفر کرده است، در این نشست حضور داشت.

پیش از این، ولادیمیر نوویکوف رئیس بخش قفقاز موسسه کشورهای مشترک المنافع روسیه با بیان اینکه وزیران انرژی روسیه، ایران و ارمنستان و معاون وزیر انرژی گرجستان تفاهم نامه ای را برای اتصال شبکه برق چهار کشور به یکدیگر در سال ۲۰۱۶ میلادی به امضا رساندند، اجرای این تفاهم نامه را در تقویت امنیت منطقه و همگرایی بیشتر کشورها در قبال مداخله های فرامنطه ای موثر دانست.

وی اظهار داشت: ایران می تواند از طریق این پل انرژی، برق مورد نیاز مناطق شمالی خود را به شکل پایدار تأمین کند و در برخی مقاطع دیگر سال، انرژی دریافتی را تبادل کند.

رئیس بخش قفقاز موسسه کشورهای مشترک المنافع روسیه گفت: اگر این پل انرژی، اجرایی شود، سبب خواهد شد که ایران و روسیه نقش خود را در حل و فصل مسائل منطقه با بهره گیری از ظرفیت کشورهای منطقه تقویت کنند و علاوه بر آن در کاهش مشکلات موجود در مناسبات روسیه و گرجستان نیز موثر خواهد بود.

کد خبر: ۲۳۶٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha