۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
سند کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی امضا شد

سند کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی امضا شد

در دور نخست نشست وزرای امور خارجه و روسای پانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی، سند این کمیسیون توسط وزرای خارجه دو کشور امضا شد.

به گزارش بازار، نشست وزرای امور خارجه و روسای پانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی با حضور حسین امیرعبداللهیان و نالدی پاندور برگزار و سند کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی توسط وزرای خارجه دو کشور امضا شد.

امیرعبداللهیان که برای شرکت در پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی راهی این کشور شده است، بامداد امروز (۱۹ مردادماه) وارد فرودگاه پرتوریا شد و مورد استقبال مقامات آفریقای جنوبی قرار گرفت.

وی همچنین پیش از آغاز سفر خود به آفریقای جنوبی هدف از این سفر را برگزاری کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی پس از یک وقفه سه ساله به دلیل شرایط کرونایی، اعلام کرد.

وی پیگیری موضوعات دوجانبه و برخی مسائل بین المللی و نیز دیدار با رئیس جمهور و وزیر خارجه آفریقای جنوبی را از دیگر محورهای این سفر اعلام کرد و گفت: از روز دوشنبه (۱۶ مرداد) ‌ تیمی متشکل از معاونان وزیر به همراه بخش خصوصی ایران در آفریقای جنوبی حضور دارند و در رایزنی با مسئولان وزارت خارجه این کشور مشغول نهایی سازی موضوعات مربوط به همکاری‌های ۲ کشور و آماده کردن اسناد برای سفر آینده رئیس جمهور ایران هستند.

امیرعبداللهیان بیان کرد: رئیس جمهور آفریقای جنوبی از رئیس جمهور کشورمان دعوت کرده است که دوم شهریورماه در نشست دوستان بریکس که در سطح سران این سازمان برگزار می‌شود، حضور یابد و علاوه بر آن در فصل پائیز نیز سفر دوجانبه رئیس جمهور به آفریقای جنوبی در قالب برنامه‌ای مفصل تدارک دیده شده است. در جریان این سفر هماهنگی‌ها برای هر ۲ سفر آتی رئیس جمهور به آفریقای جنوبی (نشست سران بریکس و نشست تخصصی ۲ جانبه) در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۲۳۶٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha