۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
هزینه کرد ۴۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های راهسازی و راهداری ایلام
وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

هزینه کرد ۴۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های راهسازی و راهداری ایلام

ایلام- وزیر راه و شهرسازی گفت: ۴۶ هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه های راهسازی و راهداری استان ایلام در موضوع اربعین هزینه شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی راهداری ایلام، مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه در بازدید از پروژه های اربعین در مرز مهران، اظهار کرد: ۲۳ هزار میلیارد ریال برای پروژه راه سازی و ۲۳ هزار میلیارد ریال هم در حوزه راهداری، بهسازی و نگهداشت مسیرها، روکش و آسفالت، نیوجرسی، نصب علائم هشدار دهنده، شناسایی و رفع نقاط حادثه‌ خیز و دیگر اقدامات راهداری در دولت سیزدهم برای استان ایلام هزینه شده است.

وی با بیان اینکه برکت از مهمترین پایانه های کشور در حوزه حمل و نقل زمینی مسافران اربعین است، افزود: در اربعین امسال برای اقدامات زیرساختی چون آسفالت محوطه، ایجاد سابیان، مه پاش، احداث و افزایش سرویس های بهداشتی و دیگر تجهیزات مورد نظر دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شد.

بذرپاش ادامه داد: هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پروژه راهداری از دهه فجر تاکنون در استان ایلام هزینه و صرف شده است و هدف مسئولان تلاش برای برگزاری یک اربعین مناسب، باشکوه و ایمن است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص حمل و نقل جاده ای هم توضیح داد: با توجه به کاهش ناوگان اتوبوس کشور، در زمینه حمل و نقل زمینی با محدودیت هایی مواجه هستیم که در ایام اربعین از کشورهای همسایه و دیگر ظرفیت های موجود برای جبران این نقیصه استفاده کرده ایم و در این راستا قراردادهایی نیز نهایی شده است.

وی تاکید کرد: طبق مصوبه ستاد اربعین برخی وزارتخانه ها و دستگاه ها مثل صمت، نفت یا شهرداری ها به مدت ۱۰ روز اتوبوس های خود را در اختیار ستاد اربعین جهت حمل و نقل مسافران تحت مدیریت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دهند.

بذرپاش یادآور شد: همچنین طبق اعلام پلیس راهور فراجا متوسط سرنشین های هر خودرو سواری در ایام اربعین دو نفر بوده است که امسال یک پویش راه اندازی می شود مبنی بر اینکه این خودروهای شخصی برخی از مسافران فاقد خودرو را سوار کنند تا متوسط سرنشین ماشین های شخصی به حداقل سه نفر برسد.

وی گفت: امسال به ظرفیت پارکینگ های اربعین و برکت ۲۵ درصد افزوده شده و زیرساخت های رفاهی برای این پارکینگ ها هم انجام شده است و در حوزه راهداری و راهسازی و کیفیت بخشی به جاده های مواصلاتی، ۹۳ کیلومتر مسیر ایلام - مهران کیفی سازی، روکش، آسفالت و بهسازی شده است.

کد خبر: ۲۳۶٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha