۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
پیشرفت ۸۵ درصدی بزرگراه ورودی منطقه آزاد ماکو/ بهره برداری تا پایان سال
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد

پیشرفت ۸۵ درصدی بزرگراه ورودی منطقه آزاد ماکو/ بهره برداری تا پایان سال

ارومیه - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه بزرگراه ورودی این منطقه خبر داد و گفت: در تلاش برای بهره برداری از طرح تا پایان سال هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا عبدالرحیمی بعداز ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه های راه منطقه ازاد ماکو در سالن جلسات این سازمان گفت: مهم ترین طرح زیرساختی این منطقه مربوط به تبدیل مسیر ورودی منطقه تا شهر ماکو به بزرگراه است که این طرح با مشارکت وزارت راه و شهرسازی تکمیل می شود.

وی طول این بزرگراه را ۵۰ کیلومتر دانست و گفت: هم اکنون پروژه توسط سه پیمانکار در حال تکمیل بوده و پیشرفت کنونی طرح نزدیک به ۸۵ درصد است.

عبدالرحیمی در خصوص اعتبار این پروژه گفت: این پروژه با اعتبار نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اجرایی می شود که در تلاش هستیم تا بعد از اتمام برخی قطعات پروژه و اجرای تعهدات وزارت راه و شهرسازی در خصوص علائم و خط کشی ها، امسال به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه اجازه ایجاد وقفه در پروژه های عمرانی در منطقه داده نشده است، گفت: توسعه جاده ۲۱ کیلومتری  مرگنلر به پلدشت  و تبدیل جاده یک بانده به دو بانده نیز از دیگر پروژه های زیرساختی در دست اجرا در منطقه است.

عبدالرحیمی افزود: هم اکنون ۱۲ کیلومتر از این مسیر برای آسفالت‌ریزی آماده شده است و در تلاش برای بهره برداری از این طرح ۵۰۰ میلیارد ریالی تا پایان سال هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: با تکمیل این پروژه، مسیر ترانزیتی منطقه آزاد ماکو به نخجوان و پایانه مرزی پلدشت که روزانه صدها کامیون از آن تردد می‌کنند، از نظر ایمن و کیفیت تردد بهبود می‌یابد.

کد خبر: ۲۳٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha