۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
ایران و ویتنام بر گسترش همکاری فنی مشترک در زمینه اندازه شناسی و حلال تاکید کردند

ایران و ویتنام بر گسترش همکاری فنی مشترک در زمینه اندازه شناسی و حلال تاکید کردند

رییس سازمان ملی استاندارد ایران بر گسترش همکاری فنی مشترک در زمینه های استانداردسازی، اندازه شناسی و حلال بین ایران و ویتنام تاکید کرد.

به گزارش بازار، مهدی اسلام پناه در دیدار با مدیرکل استاندارد، اندازه شناسی و کیفیت ویتنام، تبادل تجربیات و بهره گیری از ظرفیت های موجود برای کمک به تسهیل فعالیت‌های تجاری میان دو کشور را بخشی از همکاری های پیش روی دو کشور برشمرد.

«هامین هیپ» مدیرکل استاندارد، اندازه شناسی و کیفیت ویتنام نیز با ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران، از فرصت حضور در سازمان ملی استاندارد ایران و شروع فصل نوین در روابط دو کشور ابراز خرسندی کرد.

وی با استقبال از بهره گیری از تجربیات علمی و فنی ایران در حوزه های استانداردسازی، مدیریت تعالی کیفیت به ویژه حلال، تایید صلاحیت مراجع صدور گواهی حلال در ویتنام که تولیدکننده عمده محصولات غذایی است را خواستار شد.

در این نشست، «احسان ساده» معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد، اجرای همکاری های در حوزه استانداردسازی، ارزیابی انطباق، اندازه شناسی و صدور گواهی کالا را زمینه ساز رشد تجارت میان دو کشور دانست.

وی با معرفی مدل جایزه کیفیت جهان اسلام و شاخص‌های ارزیابی این جایزه، از تبادل تجربیات مشترک در حوزه تعالی کیفیت استقبال کرد.

«سید ابراهیم ابراهیمی» سرپرست دفتر تخصصی امور بین الملل و حلال سازمان ملی استاندارد نیز با اشاره به عضویت سازمان در موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی و هیات مدیره آن موسسه، مرجعیت سازمان ملی استاندارد در صدور گواهی حلال را تشریح کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: پس از امضای یادداشت تفاهم در روز چهارشنبه در حضور مقام های عالی رتبه کشوری، همکاری های متقابل هر چه سریعتر با امضای برنامه اجرایی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی ایزو در استرالیا عملیاتی شود.

«حسن خانه زر»، رئیس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس های سازمان ملی استاندارد نیز با اشاره به عضویت دو سازمان در تشکل‌های منطقه ای مختلف، امضای تفاهم نامه را بستری برای توسعه همکاری دو کشور در حوزه اندازه شناسی، تجهیزات و تجربیات علمی دانست.

برپایه این گزارش، رئیس مجلس ویتنام در صدر هیاتی بلندپایه به کشورمان وارد شده و مقرر است یادداشت تفاهم همکاری میان دو سازمان استاندارد جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ویتنام پس از دیدار روسای مجالس دو کشور، امروز امضا شود.

کد خبر: ۲۳۶٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha