۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
مدیریت سهامداری به روش مستقیم نیازمند دانش مالی
سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت مطرح کرد

مدیریت سهامداری به روش مستقیم نیازمند دانش مالی

فهیمی، سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت گفت: افرادی که روش مستقیم را برای سهامداری سهام عدالت در سامانه انتخاب می کنند باید از وقت کافی و دانش مالی حداقلی برخوردار باشند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «حسین فهیمی» گفت: کسانی که روش مستقیم را برای سهامداری سهام عدالت در سامانه انتخاب کرده اند هدف شان فروش سهام نبوده بطوری که از حدود ۱۷ میلیون نفری که آزاد سازی را انجام داده اند حتی تعداد فروشندگان به یک میلیون نفر هم نرسیده بنابراین هدف این افراد نگهداری دارایی است.

وی اظهارداشت: نگهداری دارایی در ۳۶ شرکت نیازمند برخورداری از دانش مالی، زمان کافی برای تحقیق و بررسی صورت ‌های مالی شرکت ‌ها، توانایی تحلیل قیمت‌ های موجود بازار مبنی بر داشتن تناسب صورت‌ های مالی با وضعیت جاری شرکت ‌ها و غیره است.

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت گفت: کسانی که روش سهامداری مستقیم سهام عدالت را انتخاب می ‌کنند باید این موارد را بداند مضاف بر این دریافت سود، شرکت در مجامع بنگاه ‌های اقتصادی، شرکت در افزایش سرمایه شرکت‌ ها و بسیاری موارد دیگرپیچیدگی هایی دارد.

وی افزود: افرادی که بدون داشتن اطلاعات لازم و دانش حداقلی مالی روش مستقیم را انتخاب کرده ا ند این روزها مراجعات مکرر و تماس های زیادی با مرکز تماس سهام عدالت داشته اند مبنی بر اینکه قصد برگشتن از روش سهامداری مستقیم به غیر مستقیم را دارند.

فهیمی بیان داشت: موضوع مزبور در دستور کار شورایعالی بورس قرار گرفته اما در هفته آینده راجع به آن تصمیم گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به رویکردی که شورایعالی بورس دارد در راستای تسهیل بهره مندی مردم از دارایی های خودشان و همینطور پاسخ به نیازهای آنان به یقین تصمیم مناسبی در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.

کد خبر: ۲۳٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha