گوگل در پایان دادن به پرونده شکایت ۵ میلیارد دلاری شکست خورد

گوگل در پایان دادن به پرونده شکایت ۵ میلیارد دلاری شکست خورد

گوگل از دادگاه تجدید نظر آمریکا در نیویورک خواست تا انتقال پرونده شکایت ضدانحصاری تگزاس به دادگاه فدرال این ایالت را متوقف کند.

به گزارش بازار، گوگل روز سه‌شنبه از دادگاه تجدید نظر آمریکا در نیویورک خواست تا انتقال پرونده شکایت ضدانحصاری تگزاس به دادگاه فدرال این ایالت را متوقف کند.هیئت قضایی آمریکا در مورد دادرسی چند ناحیه‌ای در ژوئن، با درخواست تگزاس برای ارسال مجدد پرونده شکایت به دادگاه فدرال در این ایالت موافقت کرد. در این دادخواست ادعا شده است که گوگل (یکی از زیرمجموعه‌های شرکت آلفابت) از تسلط خود در فناوری تبلیغات سوء استفاده کرده است.

هیئت از تصمیم خود مبنی بر مهلت دادن به گوگل برای تجدید نظر در مورد انتقال پرونده به دادگاه تجدیدنظر ناحیه دوم آمریکا باقی ماند.

پس از طرح دعوی در سال ۲۰۲۰، گوگل با موفقیت درخواست داد تا پرونده را از تگزاس به دادگاه فدرال در نیویورک منتقل کند، جایی که سایر پرونده‌های فناوری تبلیغات در آن رسیدگی می‌شد.

اما تگزاس هیئت قضایی را متقاعد کرد که پرونده را به این ایالت بازگرداند، با استناد به لایحه ای که سال گذشته به قانون تبدیل شد و به دادستان‌های کل ایالت، حق تعیین محل طرح دعوی در یک دادخواست ضد انحصاری را داد.

گوگل استدلال کرده است که این قانون معطوف به گذشته نیست.این غول صنعت تبلیغ و جستجوگر، که البته سیستم عامل گوشی‌های هوشمند هم ایجاد می‌کند و مالک یوتیوب هم است، با شکایت‌های ضدانحصاری در سرتاسر جهان مواجه است که عمدتاً به دلیل سلطه گری است. شرکت آلفابت هر گونه تخلف را رد کرده است.

کد خبر: ۲۳۶٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha