۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
افزایش قیمت طلا و نقره در بازارهای جهانی| دلیل افزایش قیمت چیست؟
تحلیل بازار طلا؛

افزایش قیمت طلا و نقره در بازارهای جهانی| دلیل افزایش قیمت چیست؟

در پی انتشار برخی اخبار مثبت در خصوص روند اقتصاد جهانی، قیمت طلا و نقره طی ساعات اولیه صبح روز چهارشنبه با افزایش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار بازار، در پی انتشار برخی اخبار مثبت در خصوص روند اقتصاد جهانی، قیمت طلا صبح روز چهارشنبه با افزایش مواجه شد.

در آستانه انتشار آمار اقتصادی مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا که می تواند سیاست افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور را به تعویق بیندازد، طلا موفق شد از کف یک ماهه خود اندکی فاصله گرفته و با افزایش قیمت مواجه شد.

همزمان، نقره نیز صبح روز چهارشنبه را با روندی صعودی آغاز کرد و این در حالیست که نقره نیز تا عصر سه شنبه به کف قیمت دوماهه خود رسیده بود. علاوه بر داده های مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)، انتشار اخباری مبنی بر افزایش خرید طلا در بازار چین نیز بر قیمت طلا تاثیرگذار بوده است.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

افزایش قیمت طلا و نقره در بازارهای جهانی| دلیل افزایش قیمت چیست؟

اکثر کارشناسان بازار معتقدند که قیمت طلا تا عصر روز پنجشنبه یعنی زمان انتشار آمار اقتصادی ایالات متحده نوسان خواهد داشت. «راویندرا رائو» رئیس بخش سرمایه گذاری «کتک بانک» هند معتقد است که افزایش قیمت طلا احتمالا تا عصر روز پنجشنبه همچنان محدود خواهد ماند و سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار مربوط به شاخص CPI خواهند ماند.

«راهول کالانتری» رئیس بخش دارایی های شرکت سرمایه گزاری «مهتا» هند نیز در خصوص تحلیل تکنیکال قیمت طلا گفت: در حال حاضر، مهمترین حمایت قیمت طلا روی ۱۹۰۵ الی ۱۹۱۶ دلار بوده و مهمترین مقاومت پیش رو نیز روی ۱۹۳۷ الی ۱۹۴۸دلار قرار داشته و تنها در صوت عبور قیمت از ۱۹۴۸ دلار می توان انتظار افزایش قیمت تا ۱۹۷۲ دلار را داشت.

کد خبر: ۲۳۶٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha