۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
مواضع بدبینانه روزنامه سعودی نسبت به توافق با ایران

مواضع بدبینانه روزنامه سعودی نسبت به توافق با ایران

روزنامه سعودی مدعی است، ایران باید اشتیاق خود را برای توافق با عربستان کاهش دهد، زیرا نتایجی که از آن انتظار دارد در زمان مناسب و با سرعت لازم به دست نمی‌آید و ممکن است اصلاً به دست نیاید.

به گزارش بازار، روزنامه سعودی «الوطن» یادداشتی را به قلم «عبدالوهاب بدرخان» و با همکاری وب‌سایت «النهار العربی» منتشر کرد و در آن به نقش ایران در مسائل کشورهای منطقه پرداخت.

در این یادداشت نویسنده مدعی است، ایران گرایش توسعه‌طلبانه خود را بر مذاکره با همسایگان ترجیح می‌دهد و قصد ندارد تغییرات منطقه را بپذیرد.

نویسنده در ادامه می‌افزاید، اگرچه ایران به تنش‌زدایی میان خود و کشورهای حاشیه خلیج فارس همچون سعودی راضی است و نسبت به حل‌وفصل اختلافات میان خود و این کشورها اشتیاق دارد، ولی کشورهای حاشیه خلیج فارس با اولویت‌های ایران تعامل ندارند.

این یادداشت تأکید دارد، ایران نمی‌تواند بر اساس شرایط تحمیلی، کشورهای حاشیه خلیج فارس را به سمت سیاست‌های خود جذب کند.

نویسنده به نقل آنچه منبع موثق می‌داند مدعی است، در دیدار اخیر رهبر انقلاب با فرمانده سپاه پاسداران و دبیر شورای عالی امنیت ملی بیان شده است که توافق با سعودی برای ایران ضروری بوده است ولی ایران چیزی را حل‌شده نمی‌بیند.

عبدالوهاب بدرخان مدعی است، ایران باید اشتیاق خود را برای توافق با سعودی کاهش دهد، زیرا نتایجی که از آن انتظار دارد در زمان مناسب و با سرعت لازم به دست نمی‌آید و ممکن است اصلاً به دست نیاید.

کد خبر: ۲۳۵٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha