۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
مرگ حدود ۶۲ هزار نفر در اروپا بر اثر موج گرما

مرگ حدود ۶۲ هزار نفر در اروپا بر اثر موج گرما

بر اساس نتایج یک مطالعه، اروپا در سال گذشته بر اثر موج گرمای کم سابقه شاهد مرگ نزدیک به ۶۲ هزار نفر بود.

به گزارش بازار، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سال گذشته در گرم‌ترین تابستان اروپا، نزدیک به ۶۲ هزار نفر بر اثر گرما جان خود را از دست دادند.

این مطالعه که به تازگی در ژورنال Nature Medicine منتشر شد، نشان داد که ۶۱ هزار و ۶۷۲ نفر در اروپا بر اثر بیماری‌های ناشی از گرما بین ۳۰ می‌تا چهارم سپتامبر سال گذشته (۹ خرداد تا ۱۳ شهریور ۱۴۰۱) جان خود را از دست دادند.

ایتالیا با حدود ۱۸ هزار کشته بیشترین آسیب را دیده است؛ پس از آن اسپانیا با کمی بیش از ۱۱ هزار و آلمان با حدود ۸ هزار مورد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

محققان همچنین دریافتند گرمای شدید به طور نامتناسبی به افراد مسن و زنان آسیب می‌رساند.

از حدود ۶۲ هزار مرگ مورد تجزیه و تحلیل، میزان مرگ و میر ناشی از گرما در زنان ۶۳ درصد بیشتر از مردان بود.

سن نیز عامل مهمی در این موضوع بود و تعداد مرگ و میرها برای افراد بالای ۶۵ سال به طور قابل توجهی افزایش یافت.

محققان داده‌های دما و مرگ‌ومیر را بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ برای ۳۵ کشور اروپایی، که جمعیت کل ۵۴۳ میلیون نفر را نشان می‌دهند، تجزیه و تحلیل کردند.

دانشمندان این مطالعه گفته‌اند که این منطقه قبلاً این وضعیت را دیده است؛ یک موج گرمای بی‌سابقه به بیش از ۷۰ هزار مرگ و میر بیش از حد در تابستان ۲۰۰۳ منجر شد.

اما یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که حتی برنامه‌های پیشگیرانه کنونی اروپا هنوز برای همگام شدن با سرعت سرسام‌آوری که موج‌های گرمای خطرناک در آن رخ می‌دهد و حتی جان افراد بیشتری را به خطر می‌اندازد، کافی نیست.

یکی از نویسندگان این مطالعه، می‌گوید: این واقعیت که بیش از ۶۱ هزار و ۶۰۰ نفر در اروپا در تابستان سال ۲۰۲۲ بر اثر گرما جان خود را از دست دادند، نشان می‌دهد که راهبردهای سازگاری در حال حاضر ممکن است هنوز ناکافی باشند.

کد خبر: ۲۳۵٬۹۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha