۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
آماده قانون‌گذاری برای تحقق جهش تولید هستیم
رئیس مجلس:

آماده قانون‌گذاری برای تحقق جهش تولید هستیم

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی برای تحقق شعار سال با نظارت‌های قانونی، قانون گذاری و برداشتن موانع قانونی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، محمدباقر قالیباف در حاشیه نشست مشترک با حقوق دانان شورای نگهبان در محل این شورا، در پاسخ به سوالی درباره برنامه مجلس برای تحقق شعار سال، افزود: ما نیازمند هستیم، با اولویت دادن به نظارت بر قانون و در صورت لزوم به قانون گذاری و یا برداشتن قانون‌های دست و پا گیر برای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید آن هم در شرایط سخت اقتصادی، اقدام کنیم.

وی گفت: امیدواریم با همکاری مجموعه دولت و مجلس بتوانیم این کار را انجام دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر بررسی راهکارها، تعامل و همکاری میان مجلس و شورای نگهبان تاکید کرد.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در حاشیه حضورش در جلسه شورای نگهبان و دیدار با دبیر و اعضای این شورا، در پاسخ به سوالی گفت: فرایند قانونگذاری از مجلس آغاز و در شورای نگهبان و بعضاً در مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه می‌یابد.

قالیباف با اشاره به اولین حضورش در جلسه شورای نگهبان، افزود: در بعد زمان و هزینه‌های یک قانون و دقت و اثرگذاری آن نیازمند به یک همکاری و هماهنگی نزدیک است و جلسه امروز به دعوت شورای نگهبان و آیت الله جنتی انجام شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست اولین گفت و شنودها میان مجلس و اعضای شورای نگهبان صورت گرفت و فکر می‌کنم جلسه‌ای بسیار مفید بود، که بتوانیم با یک هم افزایی سیاست‌های کلان قانونگذاری که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند و مسئولیت پیگیری آن بر عهده مجلس است، را پیاده سازی کنیم، این موضوع هم برای مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت مبنای کار است.

قالیباف اضافه کرد: امیدواریم با هماهنگی، موضوعاتی مانند انتخابات که سیاست کلان آن تصویب شده و مدت هاست که بر روی زمین مانده است و سایر قوانین را بتوانیم با سرعت و دقت حل و موضوع اول ما که اقتصاد و معیشت است، را پیگیری کنیم.

حتما در مسیر شفاف سازی، گام‌های جدی برمی داریم
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس یازدهم حتما در مسیر شفاف سازی، گام‌های جدی برمی دارد.

محمدباقر قالیباف پس از نشست مشترک با اعضای شورای نگهبان در پاسخ به پرسش خبرنگار ما، در این باره که چه تضمینی وجود دارد که وعده شفاف سازی تحقق یابد و دچار تسامح نشود گفت: من هم قبل و هم پس از انتخابات در این باره به مردم قول دادم.

وی افزود: در نخستین نطقم در آغاز به کار مجلس یازدهم، هوشمندسازی، شفاف سازی، مردمی سازی و کارآمد سازی را چهار رویکرد مجلس اعلام کردم.

قالیباف تاکید کرد: در اجرای این رویکردها که شفاف سازی، یکی از آن است حتما در مجلس یازدهم جوابگوی مردم هستیم.
رئیس مجلس افزود: دوستان ما در مجلس مصمم هستند که مردم حتما آثار این رویکردها به ویژه شفاف سازی را ببینند.

قالیباف همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما درباره مطالبه مردم از مجلس برای شفاف سازی درخصوص دارایی مسئولان گفت: این که قبلا قانون بوده و ثبت شده است و این قانون نزد قوه قضائیه اجرا می‌شود.
وی در عین حال افزود: نظر شخصی بنده این است و معتقدم که خوب است مردم بدانند که دارایی مسئولان چقدر است.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه خودش این کار را انجام داده است بار دیگر تاکید کرد: اگر مسئولی بتواند این کار را انجام دهد، اقدام شایسته‌ای است و مردم نیز حتما می‌پسندند.

سخنگوی شورای نگهبان نیز در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره نشست مشترک اعضای این شورا با رئیس مجلس، اثر این نشست را سبب همکاری بیشتر دو طرف در حوزه قانونگذاری دانست.

عباسعلی کدخدایی ابراز امیدواری کرد: جلسات مشترک مجلس و شورای نگهبان استمرار داشته باشد.

کد خبر: ۲۳٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha