۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲
ایمپلنت قوانین جدید بورس در راه است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

ایمپلنت قوانین جدید بورس در راه است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات خوب تقنینی برای تقویت بازار سرمایه که در حال انجام است، گفت: باید از بازار سرمایه حمایت اصولی و کارشناسی شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحیم زارع درباره وضعیت بورس، گفت:باید بازار سرمایه را با روش های منطقی و کارشناسی حمایت کرد چرا که اگر بتوانیم بازار سرمایه را رونق دهیم اقتصاد کشور با پیشرفت روبرو می شود البته انجام این مهم نیازمند اقدامات اصولی است.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:امروز گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد ماده ای ذیل طرح تأمین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولیدرقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور بود که نکته مثبتی برای تقویت بازار سرمایه داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:نمایندگان در این رابطه به صندوق توسعه ملی مجوز دادند تا یک درصد از منابع ورودی سالانه خود را در صندوق تثبیت بازار سرمایه گذاری کند که در راستای حمایت از بازار سرمایه است اما نباید فراموش کرد اقدامات اقتصادی هماهنگ دیگری نیز در این رابطه باید انجام داد.

زارع تصریح کرد:قانون فعلی بازار سرمایه نیاز به بازنگری داشت در این راستا کمیسیون اقتصادی مجلس طرح اصلاح قانون بازار سرمایه چکش کاری کرده و در صورت تصویب نهایی و اجرا می تواند بخشی از مشکلات بورس را حل کند.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به لزوم حمایت از سرمایه گذاران خرد افزود:در طرح مذکور، نظارت ها تقویت شده و بحث تنظیم گری تبلیغات بازار سرمایه و افزایش سواد مالی نیز مدنظر قرار بگیرد.

وی در ادامه گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: در طرح اصلاح قانون بازار سرمایه تلاش شده جایگاه بازار سرمایه، بخش خصوصی و کانون سهامداران تقویت شود نکته دیگر اینکه بدیهی است نباید بستر هیچ تخلفی فراهم باشد در این راستا در طرح جدید اصلاح قانون بازار سرمایه به مبارزه جدی با فساد و حمایت از گزارشگری تخلف در بازار سرمایه توجه شده است.

زارع با بیان اینکه بسیاری از سرمایه گذران خرد در سال های اخیر در بازار سرمایه متضرر شده اند، ادامه داد:باید به نحوی برنامه ریزی شود که سرمایه گذاران تازه وارد به بازار سرمایه متضرر نشوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس یادآور شد:طبیعتا اگر بخشی از نقدینگی سرگردان جامعه که در بازار دلالی کاذب مسکن، خودرو و سکه است از راه اصولی وارد بورس شود به نحویی که نیاز مالی بخش تولید را تامین کند اقتصاد کشور در مسیر صحیح قرار می گیرد در هر صورت می توان عنوان کرد اگر طرح اصلاح قانون بازار سرمایه نهایی و جایگزین قانون قبلی شود و بصورت صحیح نیز اجرایی شود و اقدامات هماهنگی دیگر برای جلوگیری از دلالی کاذب در اقتصاد مورد پیگیری قرار بگیرد می توان امیدوار بود علاوه بر تحول در تقویت بازار سرمایه در مهار تورم و رشد تولید نیز پیشرفت داشته باشیم.

کد خبر: ۲۳۵٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناسناس IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      0 0
      قانون هرچه ساده باشد برای همه قابل درک و فهم هست اینقدر بالا و پایین نکنید مردم ساده را...
    • کامران IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      0 0
      شما اگه میخای به سهامداران خرد ضرر نزنی ، فقط کافیه جلوی این عرضه های اولیه رو بگیری. چون هر عرضه ی اولیه ای که میاد ، از روزی که اعلام میشه تا روزی که بخاد عرضه صورت بگیره ، هر روز بازار منفی میخوره و سهامدارا ضرر میکنن. لطفا شعور داشته باشید و عرضه های اولیه رو فقط دوروز قبل از عرضه اعلام کنید و همه ه عرضه ها رو بندازید توی یک دوره ی بخصوص مثلا یکماهه . نه اینکه هر هفته یه سهام‌ ِ جدید عرضه کنید. اینجوری هر روز بازار بورس منفیه.