۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
ورود دهمین شرکت از صنعت رایانه به فرابورس

ورود دهمین شرکت از صنعت رایانه به فرابورس

فرابورس ایران در میانه تابستان امسال میزبان عرضه اولیه سهام شرکت توسعه فن افزار توسن در بازار دوم بود.

به گزارش بازار، ۱۸۰ میلیون سهم معادل ۱۲ درصد از کل سهام شرکت فن افزار برای عرضه اولیه به روش ترکیبی در نظر گرفته شده بود که از این میزان تعداد ۶۰ میلیون معادل ۴ درصد در مرحله اول به سرمایه‌گذاران واجد شرایط به روش حراج عرضه شد و فرایند کشف قیمت در این مرحله صورت گرفت.

بدین ترتیب در مرحله اول پس از رقابت ۵۲ صندوق سرمایه‌گذاری، هر سهم شرکت توسعه فن افزار ۱۳ هزار و ۷۸۰ ریال قیمت خورد. در مرحله دوم نیز ۱۲۰ میلیون سهم معادل ۸ درصد به قیمت ثابت ۱۳ هزار و ۷۸۰ ریالی به سایر سرمایه‌گذاران عرضه شد. پیش از عرضه اولیه، قیمت هر سهم فن افزار ۱۱ هزار و ۶۳۳ ریال ارزش‌گذاری شد.
سایر جزئیات عرضه اولیه فن افزار

در عرضه به سرمایه‌گذاران واجد شرایط شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط، حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی ۲ میلیون سهم تعیین شده بود.

همچنین صرفا صندوق‌هایی مجاز به ورود سفارش در این عرضه اولیه بودند که پیش از عرضه، گزارش ارزشیابی سهام تهیه شده توسط صندوق را به فرابورس ارسال کرده‌اند.

در مرحله دوم نیز که از ساعت ۱۱:۵۵ آغاز و تا ۱۳:۵۵ به طول انجامید، هر شخص حقیقی و حقوقی امکان ورود سفارش تا سقف ۳۰۰ سهم داشتند. در نهایت یک میلیون و ۴۸۷ هزار و ۵۵۶ کد حقیقی و ۲ هزار و ۱۷۲ کد حقوقی اقدام به خرید سهام فن افزار با قیمت کشف‌شده در مرحله اول کردند.

مشاور عرضه سهام فن افزار شرکت کارگزاری خبرگان سهام و متعهد خرید نیز شرکت تامین سرمایه دماوند بود. از دیگر ارکان این عرضه اولیه می‌توان به صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی توازن کوروش به عنوان بازارگردان نام برد.

۱۳ عرضه اولیه و گشایش نماد از ابتدای امسال
امروز ۱۶ مردادماه ۱۴۰۲ شاهد ورود نهمین شرکت جدید به بازار فرابورس بودیم که تولیدکننده نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای حوزه پرداخت و خدمات بانکی است و بدین ترتیب جمع شرکت‌های فرابورسی فعال در حوزه «رایانه و خدمات وابسته به آن» به ۱۰ شرکت رسید.

از ابتدای سال تا کنون ۸ شرکت کشاورزی و دام‌پروری فجر اصفهان «زفجر»، بهار رز عالیس چناران «عالیس»، سرمایه‌گذاری الماس حکمت ایرانیان «والماس»، توسعه صنایع و معادن کوثر «کتوسعه»، نیان الکترونیک «نیان»، تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیا ناما «ناما»، خمیر مایه رضوی «غمایه» و صبا فولاد خلیج‌فارس «فصبا» عرضه اولیه شدند.

همچنین فرابورس در ۵ ماهه آغازین سال جاری، میزبان ۴ گشایش نماد «خکرمان» متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری آرمان گستر پاریز، شرکت ایران خودرو دیزل در نماد «خاور»، مجتمع سیمان غرب آسیا با نماد «سجام» و داروسازی شهید قاضی با نماد «دقاضی» بوده است.

در مجموع ۱۳ عرضه اولیه و گشایش نماد از ابتدای ۱۴۰۲ تا میانه تابستان در فرابورس انجام شده است.

کد خبر: ۲۳۵٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha