۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
۱۷۰ هزار تن گندم در مازندران ذخیره شده است
مدیرکل غله مازندران:

۱۷۰ هزار تن گندم در مازندران ذخیره شده است

ساری- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: موجودی ذخیره استراتژیک گندم در استان از ۱۷۰ هزار تن عبور کرد.

به گزارش بازار به نقل از غله و خدمات بازرگانی استان مازندران، عباسعلی وفایی نژاد اظهار داشت: در سال جاری همزمان با افزایش ۴۲ درصدی خرید گندم نسبت به سال گذشته، بالغ بر ۱۳۰ هزارتن گندم نیز از سایر استان ها وارد سیلوهای استان مازندران شد.

وفائی نژاد با توجه به خرید تضمینی ۱۱۶ هزارتن گندم در استان مازندران و ورود گندم از سایر استان ها، اعلام کرد: موجودی ذخیره گندم در سیلوی مرکزی نکا و سیلوهای بخش خصوصی در استان مازندران به رقمی بالغ بر ۱۷۰ هزارتن رسیده است.

وی با اشاره به کیفیت بالای گندم های ذخیره شده در استان افزود: محصول خریداری شده از کشاورزان استان مازندران از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با پیگیری هایی که صورت گرفت، غالب گندم های ورودی به استان نیز تولید شده در استان های با کیفیت بالای گندم است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه در صدد هستیم برای تامین گندم استان از روش های جایگزین حمل جاده ای استفاده کنیم اظهار داشت: امسال به منظور کاهش هزینه های تمام شده و سرعت عمل بیشتر در تامین گندم از سایر استان ها، تقویت حمل ریلی و تامین گندم از استان هایی که امکان حمل از طریق خطوط ریلی برایشان میسر است مانند هرمزگان، خوزستان، کرمانشاه، مرکزی و همدان در دستور کار قرار دارد.

وفائی نژاد با اشاره به اینکه قابلیت استفاده از خطوط ریلی از نقاط قوت سیلوی ۱۰۳ هزار تنی استان در شهرستان نکا می‌باشد، تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون حدود ۵۰ هزار تن گندم از طریق خطوط ریلی به سیلوی شهید میرزاپور نکا حمل شد.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت حمل ریلی برای تامین گندم استان افزود: کاهش هزینه های تمام شده جابجایی کالا، کاهش بار ترافیکی جاده ها، کاهش تصافات جاده ای، آلایندگی کمتر، کاهش هزینه های سوخت، سرعت عمل در ورود کالا به استان و افزایش ذخیره استراتژیک از مزایای این نوع حمل است.

وفائی نژاد همچنین اظهار داشت: استان مازندران از معدود استان هایی است که ضرورت دارد گندم مصرفی خود را از مبادی و روش های متنوعی تامین کند.

کد خبر: ۲۳۵٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha