۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
لهستان بخشی از خط لوله نفت روسیه را تعطیل کرد

لهستان بخشی از خط لوله نفت روسیه را تعطیل کرد

لهستان اعلام کرد که یکی از ۲ رشته خط لوله نفت روسیه به دلیل نشت نفت خام، بسته شده است.

به گزارش بازار، اپراتور لهستانی پِرن (PERN) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از ۲ رشته خط لوله نفت دروژبای روسیه که از آلمان می‌گذرد به دلیل نشت تعطیل شده است.

اپراتور پرن در بخشی از بیانیه خود گفت: «سیستم‌های اتوماسیون ما یک نشتی را در بخشی از دروژبای روسیه شناسایی کردند که منجر به تعطیلی فوری یک رشته خط لوله شد. تیم‌های اضطراری ما به همراه سرویس آتش‌نشانی لهستان در حال کار برای ایمن‌سازی زیرساخت هستند.»

پرن همچنین اعلام کرد که در حال حاضر «درحال بررسی علل حادثه و تماس با شرکای آلمانی» است و افزود: «شاخه دوم خط لوله به طور عادی کار می‌کند، هیچ تماسی با روسیه در این زمینه نداشتیم. هیچ تهدیدی برای مردم محلی یا تأمین سوخت لهستان وجود ندارد و مقامات ملی حفاظت از محیط زیست تمام کارها را در سایت نظارت می‌کنند.»

در حال حاضر پرن تجهیزات سنگین را در محل حادثه مستقر کرده است و تمام شب را کار خواهند کرد، تیم‌های اورژانس یک بخش زیرزمینی از خط لوله را حفر کرده‌اند و کار تعمیر در حال انجام است.

پیش‌تر اردیبهشت ماه سال جاری نیز مدیرعامل شرکت نفت دولتی لهستانی پی‌کی‌ان اورلن (PKN Orlen) در مصاحبه با نشریه انگلیسی فایننشال تایمز اعلام کرد که تحریم نفت روسیه میلیاردها دلار ضرر برای لهستان داشته است دلیل آن هم تفاوت قیمت نفت ارزان روسیه و منابع گران‌تر است که باعث می‌شود این شرکت لهستانی در ساعت ۲۷ دلار ضرر کند. البته علی‌رغم چنین ضرری، لهستان همچنان بر اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه تأکید می‌کند، لهستان در مارس گذشته متعهد شد واردات نفت روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۲ متوقف کند و به گفته مدیرعامل این شرکت لهستانی «چنین اقدامی بدان معناست که نفت خریداری شده در حال حاضر ۳۰ دلار در هر بشکه بالاتر از قبل قیمت دارد.»

از آغاز حملات روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ کشورهای اروپایی تصمیم به اعمال تحریم‌هایی علیه انرژی روسیه گرفتند، اما این تحریم‌ها به دلیل وابستگی اروپا به نفت و گاز روسیه به ضرر خود اروپایی‌ها تمام شد و در طول این زمان مقام‌های اروپایی مختلف از زمستان سخت در کشورهایشان و همچنین کمبود گاز و نفت ابراز نگرانی کرده‌اند.

کد خبر: ۲۳۵٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha