۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
تنوع مراکز صدور مجوز مانع تولیدات گلخانه ای است
عضو اتحادیه گل و گیاه کشور:

تنوع مراکز صدور مجوز مانع تولیدات گلخانه ای است

ساری- گلزار، عضو اتحادیه گل و گیاه کشور متنوع بودن مراکز صدور مجوز را مشکل اساسی فرا روی تولیدات گلخانه ای و گل و گیاه در استان مازندران ذکر کرد.

غلامرضا گلزار در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه صنعت گل و گیاه فقط خاص استان مازندران نیست، گفت: این صنعت پویا بوده و در سطح کشور اشتغال بالایی دارد و بازار اول اشتغال و اقتصاد را در کشور به خود اختصاص داده است.

گلزار با بیان اینکه صنعت گل و گیاه باید با حداقل موانع روبرو باشد، اظهار داشت: اولین مشکلی که پیش روی تولید کنندگان گل و گیاه زینتی در مازندران وجود دارد این است که مراکز صدور مجوزها به قدری متنوع است که این مراکز با یکدیگر هماهنگ نیستند.

این تولید کننده گل و گیاه یادآور شد: به دلیل متنوع بودن مراکز صدور مجوز این تشکل برای تمدید و فعالیت خود با موانع روبرو هستند و فرصت نمی‌کند به تولید فکر کنند.

گلزار افزود: تولید کننده یک روز باید در دفتر نظام صنفی و روز دیگر در دفتر نظام مهندسی باشد و در آخر به سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کند.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌ های زیادی بر تولید گل و گیاه تحمیل می‌ شود، گفت: دو بازار بزرگ مصرف در حاشیه مازندران وجود دارد ولی به دلیل مشکلات نمی‌ توانیم به آن ورود پیدا کنیم.

این تولید کننده با بیان این که توان خود را صرف تولید صادراتی نکرده‌ ایم، تصریح کرد: تولید کمی گل و گیاه در مازندران از حد متعارف بیشتر است و می‌ تواند نیازهای داخل را تامین کند و از نظر تولید در فضای باز به قدری قوی هستیم که می‌ توانیم تولیدات را به کشورهایی نظیر گرجستان، ترکیه، روسیه و غیره صادر کنیم.

گلزار با اظهار اینکه به تولیدات گلخانه‌ ای در فضای باز توجه نمی‌ شود، عنوان کرد: حامل‌ های انرژی رگ حیات گلخانه‌ ای به شمار می‌ رود زیرا واحدهای تولیدی با سرمای یک شب و یا قطع برق محصولات چند ساله خود را از دست می‌ دهند.

کد خبر: ۲۳۵٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha