۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
تعیین زمان صدور صورتحساب افراد حقیقی و حقوقی در سامانه مودیان
رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد

تعیین زمان صدور صورتحساب افراد حقیقی و حقوقی در سامانه مودیان

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: طبق مصوبه اخیر مجلس، اشخاص حقیقی تا یکم مهرماه و اشخاص حقوقی تا یکم دی ماه فرصت دارند تکالیف خود را در سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی انجام دهند.

به گزارش بازار، هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی در حاشیه بازدید وزیر اقتصاد از اداره مالیاتی غرب تهران درباره نظارت بر سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، اظهار داشت: یکی از قوانین مصوب که ملزم به پیگیری آن هستیم، سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی است.

سبحانیان افزود: برای گذار به یک نظام مالیاتی داده مبنا و هوشمند باید فرهنگ‌سازی انجام شود، به همین دلیل با پیشنهاد دولت به مجلس و مصوبه اخیر مجلس، قانون تسهیل تکالیف مودیان تصویب شد.

سبحانیان بیان داشت: مصوبه مجلس کسب و کارها و اشخاص حقوقی را ملزم کرد برای صدور صورتحساب به سامانه مودیان مراجعه کنند، بر این اساس از یکم مهرماه امسال اشخاص حقیقی و از یکم دی ماه اشخاص حقوقی مکلف شدند در یک بازه زمانی یکی دو ماهه تکالیف خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه شعار محوری ما تکریم ارباب رجوع و تعظیم همکاران در سازمان امور مالیاتی است، ادامه داد: یکی از مولفه‌های تکریم ارباب رجوع این است که در وقت آنان صرفه جویی شود. با انجام تکالیف از طریق سامانه مودیان دیگر ممیز حق ورود به پرونده‌ها را ندارد و اصل بر صحت ادعایی است که مودیان بر سامانه وارد می‌کنند.

سبحانیان خاطرنشان کرد: این موضوع را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم با همراهی اصناف و مشاغل و فعالان اقتصادی موفق باشیم.

وی گفت: تاکنون بیش از ۲۵ هزار شرکت به این سامانه ملحق شده اند و در نظر داریم اسامی شرکت‌های متصل را به صورت عمومی اعلام کنیم، البته به موجب قانون هم اکنون هیچ شرکت متخلفی نداریم.

کد خبر: ۲۳۵٬۵۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha