۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
۶۵ کیوسک فروش صنایع دستی در مازندران برپا می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

۶۵ کیوسک فروش صنایع دستی در مازندران برپا می‌شود

ساری - فرزانه، مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: ۶۵ کیوسک صنایع دستی برای فروش محصولات و تولیدات در استان راه‌اندازی می‌شود.

سیف اله فرزانه در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه صنایع دستی و میراث فرهنگی براثر ادغام مظلوم واقع شدند، افزود: در یکسال اخیر به دلیل اجرای برنامه های رونق و جهش تولید، وضعیت تاحدودی خوب شده است.

وی برپایی کیوسک های صنایع دستی، ایجاد بازارچه های صنایع دستی و نمایشگاه ها را از جمله برنامه ها برای رونق صنایع دستی برشمرد و گفت: متاسفانه بروز و شیوع بیماری کرونا به حوزه صنایع دستی ضربه سنگینی وارد کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران افزود: صنایع دستی از جمله رشته هایی است که می تواند با اعتبار اندک اشتغال زایی ایجاد کند، از این رو ایجاد کیوسک های صنایع دستی برای هنرمندان در سراسر استان جزو برنامه‌ها است.

فرزانه یادآور شد: قرار شد به ۶۵ هنرمند صنایع دستی که مُهر اصالت صنایع دستی و میراث فرهنگی را دریافت کرده اند، کیوسک صنایع دستی واگذار شود تا تولیدات را در معرض فروش گذارند.

وی یاداور شد: علاوه براین با ایجاد بازارچه های صنایع دستی در هتل‌ها و واحدهای اقامتی برای رونق صنایع دستی گام برداشته شده است و قرار بر این شد تا دستگاه های اجرایی نیز محصولات و هدایای خود را از کالاهای صنایع دستی تهیه کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به برنامه‌های دولت برای حمایت از هنرمندان یادآور شد: در قالب پرداخت بیمه بیکاری از هنرمندان صنایع دستی حمایت می‌شود و مطمنا جهش تولید صنایع دستی در سال جاری محقق خواهد شد.

کد خبر: ۲۳٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha