حمایت از شرکت‌های فناور دارویی در قالب اعتبار مالیاتی

حمایت از شرکت‌های فناور دارویی در قالب اعتبار مالیاتی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری از اعطای اعتبار مالیاتی و حمایت از شرکت‌های فناور مستقر در کارخانه نوآوری دارویی خبر داد.

به گزارش بازار، روح الله دهقانی در آیین افتتاح و بهره برداری نخستین کارخانه نوآوری دارویی کشور در آذربایجان شرقی ، گفت: تلاش ارزشمندی صورت گرفته است تا یک ساختمان که استفاده خوبی از آن صورت نمی‌گرفت به بهترین نحو مورد استفاده قرار گرفته و مولدسازی صورت گیرد. این حرکت، گام ارزشمند و بزرگی است که قطعا از آن حمایت خواهیم کرد.

وی، مولدسازی و استفاده از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های کم‌تر استفاده شده را یکی از اولویت‌های حمایتی معاونت علمی عنوان کرد و افزود: این کارخانه نوآوری می‌تواند بستری برای توسعه محصولات کارآمد و مفید در حوزه دارو و کارخانه‌ای برای تولید محصولات نوآورانه باشد که محصولات ساخت ایران به ویژه در حوزه‌های اقتدارآفرین همچون دارو، درمان و سلامت را در ابعاد بین المللی معرفی و مطرح کند.

دهقان افزود: این کارخانه نوآوری، ابتکاری ارزنده است که با پیوند بین نوآوری‌های صنعت دارو، خلاقیت نیروی انسانی جوان و ظرفیت بالای صنعت و ماشین سازی تبریز، می‌تواند به خلق تحولات ارزشمند منجر شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان گفت: پیرو این بازدید و مطالباتی که شرکت‌های مستقر در این کارخانه نوآوری دارند، حمایت‌های لازم و متناسب با فعالیت و اندازه شرکت‌ها و همچنین از کارخانه نوآوری دارویی صورت خواهد گرفت تا ضمن ایجاد اشتغال و خلق ارزش افزوده، این کارخانه نوآوری به بستری برای شکل گیری و تجاری‌سازی نوآوری‌های دارویی تبدیل شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به حمایت از تحقیق و توسعه شرکت‌های فناور دارویی در قالب اعتبار مالیاتی گفت: از شرکت‌های بزرگ و توانمند دارویی که در تبریز هستند، حمایت بسیار خوبی در قالب اعتبار مالیاتی صورت خواهد گرفت که به گسترش تحقیق و توسعه در حوزه خودشان و در نتیجه پیشرفت شرکت‌ها کمک خواهد کرد.

گفتنی است، کارخانه نوآوری دارویی در مساحتی ۴۵۰۰ متر مربع در محل یکی از کارخانه‌های بدون استفاده تولید دارو در تبریز با حمایت پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مشارکت چهار شرکت فناور دارویی بزرگ به بهره برداری رسیده است. در این کارخانه نوآوری، هسته‌های فناور و مساله‌محور بر مدار دانشجویان نخبه دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد و با راهبری استادان و متخصصان، به حل مسایل صنایع می‌پردازد.

پاسخ به نیازها در قالب یک پروپوزال(پیشنهاده) توسط هسته‌های نوآور ارایه می‌شود و اجرای این طرح‌ها، طی یک فرآیند ۹ ماه پیگیری و به محصول دارویی تبدیل می‌شود.

کد خبر: ۲۳۵٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha