۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
رونق تولید سیمان در سایه تأمین برق پایدار

رونق تولید سیمان در سایه تأمین برق پایدار

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با تأمین برق پایدار صنایع، امسال در تولید و عرضه سیمان در کشور هیچ مشکلی وجود ندارد.

به گزارش بازار، سیف‌ الله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت درباره وضعیت تولید سیمان در کشور گفت: با تأمین برق صنایع، امسال در تولید و عرضه سیمان در کشور هیچ مشکلی وجود ندارد. هر هفته حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار تا یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن سیمان تولید و عرضه می‌شود.

وی گفت: حدود ۱۲ میلیون تن کلینکر آماده نیز در انبارها موجود است و در صورت بروز کوچک‌ترین مشکلی می‌توان برای تولید سیمان از این ذخایر استفاده کرد.

امیری ظرفیت تولید کارخانجات سیمان در کشور را سالانه ۸۹ میلیون تن دانست و افزود: این در حالی است که میزان تولید سالانه سیمان در کشور ۶۹ میلیون تن است.

وی درباره قیمت پایه سیمان در بورس کالا گفت: قیمت هر کیسه ۵۰ کیلویی سیمان در بورس کالا بین ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان و قیمت هر تن سیمان به صورت فله‌ای یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است البته این محصول در خارج از بورس با محاسبه ارزش افزوده و سود با قیمت بیشتری عرضه می‌شود به‌طوری که در عمده فروشی‌ها قیمت هر کیسه سیمان به حدود ۶۵ هزار تومان نیز می‌رسد.

امیری ادامه داد: ممکن است برخی به صورت تکی یک یا دو کیسه سیمان را خریداری کنند و قیمت محاسبه شده برای آن‌ها حدود ۸۰ هزار تومان باشد که این ملاک قیمت نیست بلکه ملاک قیمت در بازار همان قیمت عمده فروشی آن است.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت درباره صادرات گفت: سالانه ۱۲ تا ۱۴ میلیون تن صادرات داریم که از این مقدار یک میلیون تن آن سیمان و بقیه کلینکر است.

امیری با اشاره به لزوم تأمین مازوت برای کارخانه‌های تولید سیمان افزود: ضرورت دارد تا وزارت نفت شرایطی را فراهم آورد تا کارخانه‌ها از هم‌اکنون ذخایر مازوت خود را پر کنند تا در زمستان پیرو مسائل تأمین گاز، واحدهای تولیدی با مشکلی مواجه نشوند و بتوانند از مازوت استفاده کنند.

کد خبر: ۲۳۵٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha