۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
هدف گذاری ۴۸ میلیارد دلاری صادرات غیر نفتی در سال ۱۴۰۰
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران خبر داد؛

هدف گذاری ۴۸ میلیارد دلاری صادرات غیر نفتی در سال ۱۴۰۰

تهران- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به اینکه هدف گذاری ۴۸ میلیارد دلاری صادرات غیر نفتی در سال ۱۴۰۰ صورت گرفته است گفت: تحقق این امر و حتی بیشتر نیز امکانپذیر است به شرطی که بخشنامه های دست و پاگیر حذف شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد امامی امین ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی با بیان اینکه تراز بازرگانی کشور در مورد صادرات مثبت است اظهار داشت: با توجه به اینکه بخشی از ارز صادراتی برنگشته هنوز جای کار دارد و باید در این زمینه فعالتر عمل کنیم.

امامی امین افزود: توانمندی‌های کشور به گونه ای است که می توان نقش پررنگی به ویژه در صادرات به کشورهای همسایه داشته باشیم اما تلاش مضاعفی برای این امر وجود ندارد و باید از فرصت‌ها به درستی استفاده کرد تا نقش خود را در بازرهای بین المللی ارتقا دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران بیان داشت: هدف گذاری ۴۸ میلیارد دلاری صادرات در سال ۱۴۰۰ صورت گرفته است و باید اعلام کنیم که تحقق این امر ممکن است و حتی بیشتر از این میزان نیز قابل تحقق است البته به شرطی که بخشنامه های دست و پاگیر حذف شود و هم افزایی و وحدت رویه بین دستگاه ها ایجاد و نظر بخش خصوصی نیز احصا شود.

وی با تاکید بر اینکه توجه جدی به صادرات به ویژه در شرایطی که صادرات غیرنفتی که باید جایگزین نفت شود ضروری است گفت: در این صورت هم ارزآوری و هم اشتغال ایجاد خواهد شد ضمن اینکه بازار ۶۰۰ میلیون نفری شامل ۱۵ کشور همسایه ظرفیت مهمی است که متاسفانه سهم ایران از این بازار ناچیز و اندک می باشد.
 


 

کد خبر: ۲٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha