۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
سند توسعه صادرات استان سمنان تدوین شد/ برنامه‌ریزی برای تبادل تجاری با ۱۵ کشور
سرپرست سازمان صمت سمنان:

سند توسعه صادرات استان سمنان تدوین شد/ برنامه‌ریزی برای تبادل تجاری با ۱۵ کشور

سمنان– سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان از تدوین سند توسعه صادرات استان خبر داد و گفت: در این سند برای تبادل تجاری با ۱۵ کشور همسایه برنامه‌ریزی‌شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی تشنه دل صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان ضمن بیان اینکه سند توسعه صادرات استان در شش محور و در بازه زمانی سه‌ساله تهیه‌شده است، اظهار داشت: در این سند برای تبادل تجاری با ۱۵ کشور همسایه برنامه‌ریزی‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه توسعه تجارت با کشورهای منطقه به‌ویژه چین و هند در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: ورود به بازارهای هدف جدید و ماندگاری در بازارهای هدف پیشین از مهم‌ترین اهداف عملیاتی سند توسعه صادرات در استان سمنان محسوب می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به اینکه شش محور استراتژیک در این سند در نظر گرفته‌شده است، خاطرنشان کرد: تنوع بازارهای هدف صادراتی استان، تنوع کالاهای صادراتی، تقویت زنجیره‌های صادراتی، آسیب‌شناسی صادرات و رفع موانع پیش روی صادرکنندگان، توسعه صادرات صنایع تبدیلی و تشویق و حمایت از صادرات استان در محوریت این سند قرار دارد.

تشنه دل بابیان اینکه صادرات محصولات جدید تولیدی استان به کشورهای هدف از رویکردهای مهمی است که در این سند دنبال می‌شود، یادآور شد: شناسایی واحدهای توانمند موجود در بخش صنایع تبدیلی و افزایش سهم بخش کشاورزی از مجموع صادرات استان نیز در این سند توسعه هدف‌گذاری شده و از اهداف استراتژیک صادراتی ما است.

کد خبر: ۲۳٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha