۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
افزایش نرخ تورم ماهانه و سالانه در ترکیه

افزایش نرخ تورم ماهانه و سالانه در ترکیه

بر اساس داده‌های سازمان آمار ترکیه، نرخ تورم ماهانه در ماه جولای ۹.۴۹ و نرخ تورم سالانه منتهی به پایان ماه جولای ۴۷.۸۳ درصد اعلام شد که بالاترین میزان طی ۱۸ ماه گذشته می‌باشد.

به گزارش بازار، بر اساس داده‌های سازمان آمار ترکیه که در هفته اول هر ماه اعلام می‌شود نرخ تورم ماهانه در ماه جولای ۹.۴۹ و نرخ تورم سالانه منتهی به پایان ماه جولای ۴۷.۸۳ درصد اعلام شد که بالاترین میزان طی ۱۸ ماه گذشته می‌باشد.

در همین حال شرکت تحقیقات اقتصادی اناگ که از شرکت‌های معتبر اقتصادی در این کشور می‌باشد نرخ تورم ماهانه و سالانه در دورۀ مشابه در این کشور را به ترتیب ۱۳.۱۸ و ۱۲۲.۸۸ درصد اعلام کرده است.

بر اساس ارقام اعلام شده از سوی سازمان آمار ترکیه نرخ تورم در ۷ ماهۀ اول سال جاری نیز ۳۱.۱۴ درصد بوده است.

بر این اساس بیشترین میزان نرخ تورم سالانه با ۸۲.۶۲ درصد مربوط می‌شود به بخش رستوران و هتل‌ها و کمترین میزان نیز با ۱۹.۳۱ درصد مربوط می‌شود به بخش مسکن.

طبق داده‌های سازمان آمار ترکیه در ماه ژولای به نسبت ماه پیش از آن بیشترین افرایش قیمت با ۲۹.۰۴ درصد مربوط می‌شود به سوخت خودروها و پس از آن سبزیجات با ۲۰.۱۱ درصد و هتل‌ها با ۱۸.۷۱ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

گفتنی است بانک مرکزی ترکیه هفته گذشته پیش بینی خود را در مورد نرخ تورم در پایان سال جاری میلادی از ۲۲.۳ درصد به ۵۸ درصد تغییر داد.

کد خبر: ۲۳۵٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha