۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
۲۵۰ میلیون متر مکعب آب وارد سدهای زنجان شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

۲۵۰ میلیون متر مکعب آب وارد سدهای زنجان شد

زنجان- افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، با بیان اینکه ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب وارد سدهای استان شده است، گفت: تا ۲۱ اردیبهشت ماه امسال حجم مخزن سد تهم نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش دارد.

اسماعیل افشاری در گفتگو با خبرنگار بازار، بارندگی‌ها در زنجان طی دو سال اخیر را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: رژیم بارندگی در استان تغییر کرده و بارش‌ها در سال گذشته بیشتر به صورت برف بود.

وی اظهار کرد: ورودی آب به پشت سدهای زنجان در سال آبی جاری نسبت به سال آبی گذشته که بارندگی به صورت سیلاب وارد سدهای استان شده کاهش ۱۲ درصدی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، با بیان اینکه ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب وارد سدهای استان شده است، گفت: تا ۲۱ اردیبهشت ماه امسال حجم مخزن سد تهم نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش دارد.

افشاری با بیان اینکه کل حجم مخزن سد تهم ۸۵ میلیون متر مکعب است، تاکید کرد: در این میان ۶۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره شده پشت این سد داریم و در مجموع ۷۷ درصد سد تهم پر است.

وی بر لزوم مدیریت مصرف آب در زنجان تاکید و به میزان مصرف آب در بخش های مختلف در استان اشاره کرد و گفت: مصرف آب در بخش کشاورزی بیش از ۹۰ درصد، بخش صنعت چهار درصد و آب شرب شش درصد است. 

افشاری ابراز داشت: میزان مصرف آب در بخش صنعتی در زنجان از متوسط کشوری بالاتر است و باید واحدهای صنعتی در مصرف آب مدیریت لازم را مد نظر قرار دهند.

کد خبر: ۲۳٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha