در چارچوب مقررات از پیوستن تشکل‌های جدید به اتاق استقبال می‌کنیم
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

در چارچوب مقررات از پیوستن تشکل‌های جدید به اتاق استقبال می‌کنیم

سلاح‌ورزی، رئیس اتاق ایران گفت: در چارچوب قوانین و مقررات اتاق از پیوستن تشکل‌های بالادستی از جمله خانه صمت جوانان به اتاق ایران استقبال می‌کنیم.

به گزارش بازار، حسین سلاح‌ورزی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نشست هیات رئیسه اتاق ایران و هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های تشکل جوانان در اتاق ایران گفت: در چارچوب قوانین و مقررات اتاق از پیوستن تشکل‌های بالادستی از جمله خانه صمت جوانان به اتاق ایران استقبال می‌کنیم.

سلاح‌ورزی با اشاره به درخواست هیات مدیره خانه صمت جوانان ایران برای ثبت این تشکل در اتاق ایران بیان کرد: در اتاق و بخش خصوصی به طور کلی دو نگاه به تشکل‌ها وجود دارد؛ اول این نگاه که تا زمانی که موازی‌کاری و متوقف شدن فعالیت تشکل‌ها وجود نداشته باشد هرچقدر تشکل داشته باشیم باز هم کم است. نگاه دوم هم این است که یک تشکل مانند اتاق ایران کافی است و با تقسیم‌بندی‌های جنسیتی و سنی و ایجاد تشکل‌های مختلف مخالف‌اند.

او با تاکید بر اینکه اتاق ایران تشکل تشکل‌هاست ادامه داد: اکر می‌خواهیم نظام تشکلی درست کنیم خانه معدن باید تشکل بالادستی تشکل‌های معدنی باشد. در مورد خانه صنعت هم همین کار را باید انجام داد و ما به تشکل بالادستی خانه صنعت نیاز داریم. با این حال اگرچه صحبت‌های اولیه را برای ایجاد این تشکل انجام دادیم اما این تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند.

رئیس اتاق ایران گفت: از نظر من مانعی ندارد که خانه صنعت و معدن جوانان به عنوان تشکل ثبت شده وارد اتاق شود و اتاق هم هر ماموریتی را که بتواند به آن محول خواهد کرد. اما اعضای اصلی کمیسیون‌ها طبق قانون باید اعضای هیات نمایندگان باشند. با این حال می‌توان این دستورالعمل را قرار داد که یک نفر از خانه صمت جوانان در هر کمیسیون به عنوان مهمان حضور داشته باشد.

سلاح‌ورزی افزود: می توانیم مرکز شتاب‌دهی اتاق را به خانه صمت جوانان متصل کنیم و شاهد همکاری‌های بیشتر باشیم. همچنین در حوزه بین‌الملل هم می‌توانیم همکاری‌هایی داشته باشیم. چه در هیات‌هایی که اعزام می‌شوند و چه هیات‌هایی که پذیرش می‌شوند با هماهنگی می‌توانیم شاهد حضور اعضای خانه صمت جوانان باشیم.

تدوین برنامه جامع مشترک با خانه صمت جوانان

پیام باقری نایب رئیس اتاق ایران هم با بیان اینکه خانه صمت جوانان ایران تبدیل به یک هویت شده و اتاق وظیفه دارد هر جا چنین هویتی شکل گرفته از آن حمایت کند تاکید کرد: خانه صمت جوانان به لحاظ شکلی باید در اتاق ایران جایگاه خود را پیدا کند.

او افزود: اما باید توجه کنیم هر تشکلی در اتاق باید برنامه های خود را هم‌راستا با برنامه‌های اتاق تعریف کند. چرا که ما نه فرصت و نه توان کار موازی را داریم. بنابراین مهم است که ظرفیت‌ها را کنار هم قرار داده و هم‌افزایی ایجاد کنیم. برخی از اهداف خانه صمت جوانان مستلزم مذاکرات بیشتر است تا ظرفیت خانه در بستر اتاق برای تحقق این اهداف قرار بگیرد.

باقری گفت: بعد از اینکه خانه صمت جوانان جایگاه خود را در اتاق پیدا کرد می‌توانیم برنامه جامع مشترک تعریف کنیم.

خروج سرمایه انسانی از کشور نگران‌کننده است

قدیر قیافه نایب رئیس دیگر اتاق ایران هم با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی میان اتاق و تشکل‌های جوانان گفت: بدون هم‌افزایی به توسعه نمی‌رسیم. من به دلیل دانش و قدرت خلق راهای جدید به جوانان ایمان دارم. ما باید به سمت جانشین‌پروری و تربیت مدیران جوان برویم. تربیت سرمایه انسانی از اهمیت زیادی برخودار است. خروج این سرمایه از کشور امروز نگران‌کننده‌ترین موضوع است. باید بتوانیم این سرمایه‌ها در کشور حفظ کنیم.

مسعود عرفانی مدیر امور تشکل‌های اتاق ایران هم با تاکید بر اینکه در حوزه تشکل‌ها مبنا اجرای قانون است گفت: هدفمان ایجاد تشکل موازی در اتاق نیست و بحث هم‌افزایی است. در اتاق ایران ۱۲ تشکل استانی از انجمن جوانان کارافرین داریم و بر اساس آیین‌نامه اتاق برای ایجاد تشکل سراسری در اتاق ایجاد تشکل‌های استانی و هم‌افزایی آن‌ها می‌تواند یک انجمن ملی را در سطح اتاق ایجاد کند. این‌که چطور با حضور خانه صمت جوانان یک تشکل ملی شکل بگیرد جای سوال است. به نظر می‌رسد کار موازی است و باید با توافق خود تشکل‌های جوانان به یک راه مشترک برسیم.

کد خبر: ۲۳۵٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha