۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
اخذ مالیات از خانه‌های خالی، قانونی ۱۰ ساله بدون سابقه اجرا
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران مطرح کرد

اخذ مالیات از خانه‌های خالی، قانونی ۱۰ ساله بدون سابقه اجرا

خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به گفت و گوی خود با وزیر راه و شهرسازی در رابطه با مسائل مختلف حوزه مسکن از جمله مالیات بر خانه‌های خالی گفت: ده سال از تصویب اخذ مالیات از خانه‌های خالی می‌گذرد اما هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، با اشاره به دیدار و گفت و گوی خود با وزیر راه و شهرسازی در رابطه با مسائل مختلف حوزه مسکن از جمله مالیات بر خانه‌های خالی گفت: ۱۰ سال از تصویب اخذ مالیات از خانه‌های خالی می‌گذرد اما هنوز اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: به وزیر راهکارهایی ارائه شد و وزیر راه و شهرسازی نیز قول مساعد داد حتماً از وزارت اقتصاد و دارایی پیگیر شود تا هم مالیات بر عایدی مسکن و هم مالیات بر خانه‌های خالی اجرایی شود.

وی ضمن اشاره به قول مساعد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل و ارائه مسکن مهر تا پایان سال جاری اظهار کرد: وزیر همچنین دستور داد تا نمودار وضعیت مسکن ملی در سامانه قابل مشاهده باشد تا مردم از وضعیت خود مطلع باشند. تاکنون ۱۶ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که هشت هزار نفر از آن‌ها واجد الشرایط هستند.

واگذاری زمین‌های ۹۹ ساله به مردم
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره دیگر طرح‌های وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: این وزارت خانه در حال واگذاری زمین‌های ۹۹ ساله است و کسانی که امکان و توان تکمیل ساختمان‌های نیمه کاره را ندارند، می‌توانند با تسهیلات وزارت راه و شهرسازی نسبت به تکمیل خانه‌های خود اقدام کنند.

خسروی از امیدواری وزارت راه و شهرسازی نسبت به مجلس یازدهم گفت و بیان کرد: با توجه به اینکه نیروهایی همچون نیکزاد که از سابقه اجرایی برخوردار هستند، در مجلس حضور دارند و می‌توان بهره لازم را برای بهبود وضعیت مسکن از طرق مختلف از جمله اختصاص اعتبارات برد تا در پایان دولت دوازدهم اخبار امیدوار کننده‌ای از ساخت منتشر شود.

کاهش ۳۲ درصدی خرید و فروش مسکن نسبت به سال گذشته
وی در ادامه به وضعیت مسکن در بازار اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار، خرید و فروش مسکن ۳۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است و این به دلیل کم شدن توان خرید از سوی مردم است. هر چقدر قیمت افزایش پیدا کند، همه گروه‌ها از جمله اتحادیه‌های مشاوران املاک ضرر می‌کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در عین حال از بهبود روند بازار خبر داد و اظهار کرد: این روند بهبودی در حقیقت در حوزه کاهش قیمت مسکن است. بانک مرکزی در اردیبهشت ماه اعلام کرد خانه‌ها ۳۸ درصد گران شده است اما در کف بازار، خبری از این گرانی نبود. مجدداً اعلام شد ۱۸. ۵ درصد میانگین افزایش قیمت مسکن بوده است اما کسی که در جنوب شهر زندگی می‌کند، همان ۳۸ درصد را حساب کرد و قیمت خانه را متری ۱۲ تومان اعلام کرد.

وی با انتقاد از روند قیمت گذاری مسکن عنوان کرد: در حال حاضر در بعضی از سایت‌ها افراد مانند قماربازی، مسکن را متری ۲۰ تومان قیمت می‌گذارند و همسایه بالایی آن قیمت را نگاه می‌کند و او نیز قیمت را بیشتر می‌کند و به این شکل شاهد افزایش قیمت مسکن هستیم.

کد خبر: ۲۳٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha