۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
تخصیص ۱۳۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل در یزد| ۶۴۰۰ میلیارد خسارتی که جبران نمی‌شود
مدیرکل مدیریت بحران یزد:

تخصیص ۱۳۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل در یزد| ۶۴۰۰ میلیارد خسارتی که جبران نمی‌شود

یزد- ملک‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان یزد، برآورد خسارت سیل مرداد سال گذشته را شش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: دولت به دنبال جبران این خسارت است.

محمدعلی ملک زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی‌ها برای جبران خسارت به بخش های زیرساختی به استان یزد اختصاص یافت که به پیشنهاد فرمانداران و دستگاه ها و بر اساس ارزیابی های میدانی در قالب ۲۵۰ طرح در اختیار دستگاه ها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ادارات و شهرداری‌ها نیز با اختصاص اعتبارهای تکمیلی به اجرای طرح‌های بازسازی و بهسازی سازه‌های ایمنی پرداختند، ادامه داد: این اعتبارات با تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به بازسازی قنوات خسارت دیده، راه‌های روستایی، سیل بندهای شهرها و روستاها، بازسازی پل‌ها و جاده‌های خسارت دیده، بهسازی بافت‌های عمومی میراثی و رفع مشکلات زیرساختی تشدید کننده تخصیص داده شد.

تامین بخشی از اعتبارات بازسازی مسکن سیل‌زده‌ها از طریق حساب ۱۰۰ امام(ره)

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: ۳۴ واحد مسکونی توسط خیرین برای افرادی که توانایی بازسازی را نداشتند در حال ساخت است و این افراد بر اساس استعلام از نهادهای حمایتی و با توجه به تحقیقات میدانی شناسایی شدند و بخشی از اعتبار آن توسط حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) تامین شد.

ملک زاده اعلام کرد: همچنین بنیاد مستضعفان در این زمینه ۳۰۰ سری لوازم خانگی شامل یخچال، فرش، گاز و ظروف در اختیار خسارت دیدگان قرار داد.

وی افزود: همچنین هزار فقره تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی توسط بنیاد علوی برای رهن واحدهای احداثی در اختیار استان قرار گرفت که توسط بنیاد مسکن به خسارت دیدگان اعطا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد بیان کرد: صدور پروانه ساخت به صورت رایگان توسط شهرداری یکی دیگر از تسهیلاتی بود که با پیشنهاد شهردار و تصویب آن در شورای اسلامی شهر به کمک واحدهای احداثی خسارت دیده آمد.

تخفیف ۱۰۰ درصدی هزینه بیمه پروانه ساختمان‌های روستایی

وی همچنین تخفیف ۹۰ درصدی هزینه‌های بیمه پروانه ساختمان در شهرها و ۱۰۰ درصدی در روستاها را یکی دیگر از تسهیلاتی عنوان کرد که بر اساس قانون تسریع بازسازی به خسارت دیدگان اختصاص یافت.

ملک زاده گفت: بیش از هفت جلسه برای تسریع در اعطای تسهیلات بانکی و ساعت‌های کار کارشناسی به منظور تسهیل خدمت رسانی به خسارت دیدگان از دیگر موضوعاتی بود که توسط اداره کل مدیریت بحران استان پیگیری شد.

وی اظهار کرد: در بخش مسکونی هیات دولت بیش‌از ۴۴۰ سهمیه بلاعوض ۵۰ میلیون تومانی و تسهیلات ۲۵۰ میلیونی برای واحدهای احداثی شهری، ۸۵۰ سهمیه بلاعوض ۵۰ میلیون تومانی و تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای احداث واحدهای روستایی، ۳۹۰۰ سهمیه بلاعوض ۲۰ میلیون تومانی و تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی برای واحدهای تعمیری و ۵۸۰۰ سهمیه بلاعوض ۲۰ میلیون تومانی و تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی برای تامین لوازم معیشتی به استان یزد اختصاص داد.

وی اعلام کرد: نرخ کارمزد این تسهیلات در بخش روستایی ۴ درصد و در بخش شهری ۵ درصد بود که بر اساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اختیار خسارت دیدگان قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد درباره خسارت‌های حوزه کشاورزی نیز افزود: در حوزه کشاورزی نیز ۱۱۸ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به حوزه‌های مختلف کشاورزی تخصیص داده شد که بر اساس ارزیابی‌های سازمان جهاد کشاورزی در اختیار خسارت دیدگان این بخش قرار گرفت.

کد خبر: ۲۳۴٬۹۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha