۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
بسته‌های تشویقی مدیریت مصرف برق؛ «مشترکان همراه» و «برق پایدار»
وزارت نیرو اعلام کرد

بسته‌های تشویقی مدیریت مصرف برق؛ «مشترکان همراه» و «برق پایدار»

وزارت نیرو در دولت سیزدهم به خوبی توانسته است با نگاهی راهبردی و مشترک محور نیاز جامعه خود را به نحو شایسته‌ای تامین کند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، با علم به این که انرژی برق در زمره نیازهای اساسی زندگی امروزی قرار دارد؛ تامین پایدار این انرژی همواره به عنوان چالشی فراروی مشترکان در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی قرار داشته است.

در چند سال اخیر با روند روزافزون گرما و وابستگی بیش از پیش زندگی ماشینی به صنعت برق، همواره تامین برق پایدار به عنوان اصلی‌ترین هدف وزارت نیرو مورد توجه ویژه‌ای بوده است.

در این میان در کنار اقدامات و تدابیر ویژه وزارت نیرو برای عبور موفق از پیک بار، این مشترکان هستند که با رعایت مصرف هوشمندانه، خود را در موفقیت‌های وزارت نیرو سهیم کرده‌اند. چراکه در نبود همگامی و همراهی آنها و نبود برق پایدار چالشی دشوار برای بخش‌های مختلف برق ایجاد می‌شد.

با توجه به بازخورد تاثیرگذار بسته‌های تشویقی وزارت نیرو برای مشترکان خوش مصرف، می‌طلبد اندک مشترکان پرمصرف نیز با الگوگیری از مشترکان وظیفه‌شناس در آستانه تابستان، مصرفی بهینه و متناسب با استانداردهای تعریف شده داشته باشند.

حال که با اندکی هوشمندی و درایت کاهش چشمگیر هزینه خانوارها برای تامین برق میسر شده، ضروری است همگان از ظرفیت ایجاد شده توسط وزارت نیرو استفاده کنند.

از سوی دیگر و با توجه به اینکه کمبود برق در بازه کوتاه تابستان فاقد توجیه اقتصادی برای افزایش ظرفیت تولید از طریق تاسیسات نیروگاهی استف وزارت نیرو در دولت مردمی به خوبی توانسته با نگاهی راهبردی و مشترک محور نیاز جامعه را به نحو شایسته‌ای تامین کند.

در این رویکرد به عنوان معادله‌ای دو سر برد علاوه بر تامین برق پایدار مشترکان شرایطی فراهم شده تا آنان بتوانند هزینه‌های خانوار از سبد انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

در بسته‌های تشویقی مشترکان صرفه‌جو نیز با هوش و ذکاوت خود موفق شدند حتی برای دوره‌های پس از تابستان نیز خود را بستانکار شرکت‌های توزیع نیروی برق ببیند.

کد خبر: ۲۳۴٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha