۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
کاهش ذخایر نفت آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

کاهش ذخایر نفت آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

آمارهای غیر رسمی از کاهش چشمگیر ذخایر نفت آمریکا خبر داده و قیمت نفت را در بازارهای جهانی به ۸۵.۷۵ دلار در هر بشکه رسانده است.

به گزارش بازار، قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی تقریبا یک درصد افزایش یافت و در نزدیکی بالاترین رقم از ماه آوریل معامله می‌شود زیرا آمارهای نفت خام و محصولات نفتی از یک تقاضای قوی در آمریکا خبر داده است.

هر بشکه نفت برنت با ۸۴ سنت افزایش ۸۵.۷۵ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۸۵ سنت افزایش ۸۲.۲۲ دلار معامله شد.

بنا بر آمارهای موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۸ جولای ۱۵.۴ میلیون بشکه کاهش یافت درحالی که تحلیلگران کاهش ۱.۳۷ میلیون بشکه‌ای را انتظار داشتند.

اگر آمارهای رسمی دولت آمریکا در ساعات پایانی امروز با آمارهای این موسسه یکی باشد، بر اساس بیشترین کاهش که به سال ۱۹۸۲ بازمی‌گردد، این کاهش بزرگ‌ترین کاهش ذخایر نفت خام آمریکا خواهد بود.

ذخایر بنزین نیز ۱.۷ میلیون بشکه و ذخایر فرآورده‌های نفتی ۵۱۰ هزار بشکه یافته است درحالی که انتظار می‌رفت به ترتیب ۱.۳ میلیون بشکه و ۱۱۲ هزار بشکه کاهش یابند. هر دوی اینها نشان می‌دهد که تقاضا برای سوخت در آمریکا قوی بوده است.

تحلیلگران بازار معتقدند که زمان اوج تقاضا برای سوخت (برای حمل و نقل) و کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان بزرگ نفت بی تاثیر نبوده است.

در عین حالف ذخایر نفت خام در سایر مناطق نیز شروع به کاهش کرده زیرا تقاضا از عرضه پیشی گرفته است.

بازیگران و تحلیلگران بازار پیش‌بینی می‌کنند، ریاض این کاهش تولید داوطلبانه خود را برای یک ماه دیگر در ماه سپتامبر ادامه خواهد داد و این خبر را در نشست ماهانه کمیته وزارتی اوپک پلاس در ۴ اگوست اعلام خواهد کرد.

احتمالا قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار در هر بشکه برسد اما به علت فشارهای رکود اقتصادی در برخی مناطق نظیر اروپا از این رقم فراتر نرود. پس از پایان اوج تقاضا در تابستان قیمت نفت وارد دوره کاهشی می‌شود.

کد خبر: ۲۳۴٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha