۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
رشد صدور پروانه‌های ساخت نویددهنده رونق ساخت‌ و ساز در تهران است
شهردار تهران:

رشد صدور پروانه‌های ساخت نویددهنده رونق ساخت‌ و ساز در تهران است

شهردار تهران در مورد آمار پروانه های صادر شده ساختمانی در شهر تهران گفت:سه ماهه نخست امسال رشد بسیار بیشتری در آمار پروانه های ساختمانی در شهر تهران داشتیم که نوید دهنده رونق ساخت و ساز در تهران است.

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی شهردار تهران روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره موضوع احداث دروازه قرآن برای تهران، گفت: دروازه قرآن تهران در حال طراحی است. تهران سه دروازه شرق و جنوب و غرب دارد که دروازه قرآن تهران در سمت شرق خواهد بود.

شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره آمار پروانه‌های ساختمانی صادر شده در شهر تهران و اینکه برخی پروانه‌های صادرشده منجر به ساخت و ساز نشده است، گفت: اینکه برخی پروانه گرفتند و نساختند را ما نمیتوانیم برای مردم تصمیم بگیریم.

وی افزود: اما اینکه تعداد پروانه‌ها بالاتر رفته است، بله. سال گذشته ۱۰۴۰۰ پرونده صادر شد درحالی که سال قبل‌تر از آن حدود ۶۰۰۰ پرونده بود، نکته مهم اینکه سه ماهه نخست امسال رشد بسیار بیشتری داشتیم که نوید دهنده رونق ساخت و ساز در تهران است.

زاکانی درباره موضوع استفاده از ظرفیت واردات خودرو برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز گفت: ما هر هفته در دفتر وزیر صمت جلسه داریم ناظر بر برقی سازی تهران با اولویت حمل و نقل عمومی که شامل تاکسی، موتورسیکلت و اتوبوس است.

وی با بیان اینکه هر هفته با علی آبادی وزیر صمت در خصوص واردات خودروهای عمومی برقی جلسه داریم، افزود:این جلسات به نتیجه رسیده و تعداد خودروهای عمومی برقی شامل تاکسی و اتوبوس که قرار است وارد شود، مشخص شده است اما اجازه دهید تعداد مورد توافق را وزیر صمت اعلام کند.

کد خبر: ۲۳۴٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha