۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
آمریکا از خرید نفت خام برای ذخایر استراتژیک خود منصرف شد

آمریکا از خرید نفت خام برای ذخایر استراتژیک خود منصرف شد

سخنگوی وزارت انرژی آمریکا گفت: بایدن پیشنهاد خرید ۶ میلیون بشکه نفت خام برای پر کردن ذخایر استراتژیک خود را پس گرفته، زیرا انتظار می‌رود قیمت آن پس از کاهش تولید عربستان همچنان روند صعودی را طی کند.

به گزارش بازار، ایالات متحده در سال گذشته میلادی به منظور کنترل قیمت نفت خام که پس از حمله روسیه به اوکراین پیش‌بینی می‌شد روند صعودی بی‌سابقه‌ای را تجربه کند، با مصرف و فروش ۱۸۰ میلیون بشکه نفت خام از محل ذخایر استراتژیک خود یک رکورد تاریخی را در این زمینه به ثبت رساند.

در ماه‌های اخیر وزارت انرژی آمریکا اقدام به خرید نفت خام و انباشت آن در مخازن استراتژیک ایالات متحده کرد و موفق به ذخیره کردن ۶.۳ میلیون بشکه نفت خام شد اما در پی روند صعودی قیمت آن، از آخرین پیشنهاد خود برای خرید نفت خام که آن را در تاریخ ۷ جولای (۱۶ تیر) برای خرید ۷ میلیون بشکه ارائه کرده بود، انصراف داد.

این سخنگو گفت که این اقدام، تصمیمی است که بر اساس شرایط بازار گرفته شده و از آنجا ناشی می‌شود که عرضه محدود نفت خام در هفته‌های اخیر باعث شده قیمت جهانی آن به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه برسد.

به نوشته رویترز، انتظار می‌رود قیمت نفت در ماه‌های آینده افزایش بیشتری پیدا کند زیرا علاوه بر هشت عضو اوپک پلاس که تولید نفت خام خود را از ماه آوریل کاهش داده بودند، عربستان سعودی نیز اعلام کرد از ماه جولای تولید خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز کاهش داده است.

موسسه آمریکن پترولیوم روز سه‌شنبه اعلام کرد که ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته منتهی به ۲۸ جولای (۶ مرداد) حدود ۱۵.۴ میلیون بشکه کاهش یافته است.

دولت بایدن اعلام کرده است قصد دارد زمانی که قیمت نفت خام بین ۶۷ تا ۷۲ دلار در هر بشکه باشد، اقدام به خرید آن به منظور پر کردن ذخایر استراتژیک نفت خام خود خواهد کرد.

با وجود اینکه تولید نفت خام داخلی ایالات متحده در حال حاضر کمی نسبت به سال‌های اخیر افزایش یافته است اما رکورد فروش سال گذشته از محل ذخایر استراتژیک نفت خام آمریکا، سطح این ذخایر را در این کشور به کمترین میزان خود در حدود ۴۰ سال اخیر رسانده است.

کد خبر: ۲۳۴٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha