۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
لغو ویزای تبادل گردشگری روسیه با چین و ایران

لغو ویزای تبادل گردشگری روسیه با چین و ایران

روسیه از لغو ویزای تبادل گروهی گردشگری با چین و ایران در چند ماه آینده خبر داد.

به گزارش بازار، روسیه با ده‌ها کشور در سراسر جهان، از جمله اکثر کشورهای آمریکای لاتین و بسیاری از آسیای جنوب شرقی و کشورهای شمال و جنوب آفریقا، قراردادهای بدون ویزا دارد. اکنون، روس‌ها از دسترسی بدون ویزا به دو تمدن از قدیمی‌ترین و غنی‌ترین تمدن‌های روی زمین لذت خواهند برد که هر دو از شرکای راهبردی کلیدی مسکو نیز هستند.

روسیه روز سه شنبه مبادلات گروهی بدون روادید با چین و ایران را افتتاح کرد و شهروندان روس اکنون می‌توانند به صورت گروهی تا ۵۰ نفر به مدت حداکثر ۱۵ روز به هر دو کشور برای مقاصد گردشگری و بالعکس سفر کنند.

چین که ترتیبات سفر بدون روادید با روسیه را داشت که در طول همه گیری کووید به حالت تعلیق درآمده بود، از فوریه شروع به از سرگیری تورهای روسیه و سایر کشورها به صورت آزمایشی کرد. به گفته انجمن تورگردانان روسیه، با از سرگیری کامل مبادلات از روز سه شنبه، انتظار می‌رود جریان‌های گردشگری ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یابد.

قبل از همه‌گیری، سالانه بین یک میلیون تا یک میلیون و چهارصد هزار گردشگر چینی از روسیه بازدید می‌کردند که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳ حدود ۴۰۰/۰۰۰ نفر از روسیه بازدید کنند.

در مورد ایران، روسیه در ماه ژوئیه به طور رسمی یک قرارداد گروهی گردشگری بدون روادید با این کشور منعقد کرد و دو کشور فهرست آژانس‌های مسافرتی معتبر را مبادله کردند.

بیش از ۳۶۰ آژانس گردشگری روسیه سفرهای گروهی بدون ویزا به چین را ارائه می‌دهند، در حالی که ۲۶۰ آژانس گردشگری گروهی به مقصدهای ایران ارائه می‌دهند.

روسیه، ایران و چین بیش از ۱۸ درصد از مساحت زمینی جهان را تشکیل می‌دهند و بسیاری از ثروت‌های طبیعی و مصنوعی تمدن‌های باستانی و مدرن را در خود جای داده اند. روسیه به عنوان خانه ده‌ها امپراتوری تاریخی باستانی بزرگ از دست رفته شناخته شده است و تاریخ هزار ساله خود را دارد، در حالی که چین و ایران می‌توانند با افتخار از جایگاه خود به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های دائمی بازمانده روی زمین، با همه فرهنگ ها، شکوه‌های باستان شناسی، معماری و غیره، ببالند.

کد خبر: ۲۳۴٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha